فرهنگی‌هنری 16:25 - 04 خرداد 1398

فرهنگ را قربانی می‌کنند تا از پرداخت مالیات فرار کنند

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه «تله راما» در مقاله‌ای به قدرت شرکت‌های تبلیغاتی فرانسه در حوزه فرهنگ پرداخت. در مطلب این نشریه آمده است: بسیاری از موزه‌ها و و مراکز هنری، تبلیغات و طراحی لوگوها و آفیش‌های مورد نظر خود را به آژانس‌های بزرگ تبلیغاتی واگذار می‌کنند. این آژانس‌ها نیز غالباً برای گریز از پرداخت مالیات در برخی از برنامه‌های فرهنگی به عنوان حامی مشارکت می‌کنند. این امر سبب شده که تعدادی از این آژانس‌های تبلیغاتی انحصار این بازار در حوزه فرهنگی را در دست بگیرند و همین موضوع، اعتراض برخی از شرکت‌های مستقل را به همراه داشته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: امروز همه موزه‌ها برای جذب بازدید کننده اقدام به تبلیغات گسترده از طریق آژانس‌های تبلیغاتی می‌کنند. این آژانس‌های تبلیغاتی علاوه بر حوزه فرهنگی سوابق متعدد نزد شرکت‌هایی مانند توتال، مک دونالد، دانون و … دارند و این موضوع نزد سفارش دهندگان به عنوان یک رفرنس قوی محسوب می‌شود. اما آژانس‌های تبلیغاتی مکانیسیمی را طراحی کردند که بر اساس آن بدون دریافت حق الزحمه‌ای به عنوان حامی این مراکز فرهنگی وارد می‌شوند اما در مقابل به دلیل این حمایت بعضاً تا مرز ۶۰ درصد معافیت مالیاتی اخذ می‌کنند.

معترضان به این روش معتقدند که این شرکت‌ها علاوه بر معافیت مالیاتی بخشی از درآمد خود را در قالب خدمات دیگر مانند مشاوره دریافت می‌کنند. از طرفی این ۶۰ درصد معافیت که بعضاً تا مرز ۱۰۰ هزار یور نیز می‌رسد، را در واقع مردم می‌پردازند زیرا فرض بر این است که معافیت از مالیات در صورتی که اقدام حامیان در اصل به رشد فرهنگ کمک کند، لحاظ شود در حالی که این امر یک طی سال‌ها به روشی برای انحصار بازار از یک سو و گریز مالیاتی مبدل شده است. خصوصاً اینکه بسیاری از این عملیات‌ها بدون نظارت یا اعمال شیوه‌هایی مانند مناقصه صورت می‌گیرد.

طراحان و شرکت‌های کوچک تبلیغاتی که به این شیوه معترضند از نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهند نسبت به اصلاح این شیوه اقدام کنند، چرا که رقابتی که اکنون بر اثر این روش بوجود آمده، شرافتمندانه نیست.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته است.


10136172
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است