علمی فناوری 10:02 - 28 فروردین 1403
رئیس اداره دارو سنتی گفت: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود.

زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تایید است

 مریم مشهود رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حال حاضر صرفا متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند، و اگر در دستور العمل ها بازنگری شود طبیعتا در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییرات لحاظ خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو گفت: در کمیته ملی زالوی طبی که در فروردین ماه سال  و با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار "رشد تولید با مشارکت مردم" در حوزه پرورش زالو جاری برگزار شد موافقت بعمل آمد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی زالو، در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل گردد لذا پس از استعلام از ارگان های ذیربط،  صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس دستورالعملی‌ که در سایت سازمان غذا و دارو هم منتشر شده است؛ صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی شخص، حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.


12047782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران باور دارند که جسمی غول‌پیکر، وضعیت گروهی از اجرام واقع در ناحیه فراتر از مدار نپتون را تثبیت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی‌ که روانپزشکان در تشخیص اختلالات روانی کمتر به علت‌های جسمانی می‌پردازند، در بسیاری از موارد علل فیزیکی ریشه مشکلات روانی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً HTC قصد دارد پس از مدت‌ها، با رونمایی موبایلی میان‌رده به بازار برگردد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ارزان‌ترین گوشی تاشدنی دنیا با صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچی اولد و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌زودی عرضه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان دانشگاه دوک آمریکا با یک آزمایش خون جدید و با کمک هوش مصنوعی توانستند تا هشت سال زودتر از تشخیص آسیب ساختاری توسط اشعه ایکس، تعیین کنند که آیا فرد به آرتروز زانو مبتلا می‌شود یا خیر.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد: آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ برای بار سوم، با انتشار اصلاحات (سری چهارم) دفترچه راهنمای انتخاب رشته تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از قریب به ۱۵ سال ۱۹ هزار مربی پرورشی و مشاور و مربی ورزشی برای مدرسه‌ها جذب می‌کنیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است