ورزشی 12:04 - 09 اردیبهشت 1403
معاون ورزشی سابق پرسپولیس درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی توضیحاتی را بیان کرد.

شکوری: سرخابی‌ها خصولتی شدند نه خصوصی/ امسال پرسپولیس قهرمان می‌شود

ابراهیم شکوری معاون ورزشی سابق باشگاه پرسپولیس درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی اظهار کرد: واقعیت این است که اگر باشگاه‌های ما خصوصی شوند اتفاق خوبی هست، اما به نظرم ما باید صبر کنیم تا ببینیم خروجی این خصوصی سازی چه خواهد بود و اگر به جایی برسد که دغدغه هواداران برطرف شود و این باشگاه‌ها دیگر مشکلات مالی نداشته باشند قطعا اتفاق خوبی خواهد بود. نیاز به زمان دارد.

شکوری درباره اینکه گفته می‌شود نزدیک به ۵۰۰ میلیارد بودجه برای پرسپولیس برای فصل بعد در نظر گرفتند، گفت: من فکر می‌کنم تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند، تیم‌های خود را خوب می‌بندند و هزینه شان امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. اگر  فقط قراردادهایشان این رقم باشد، باشگاه‌ها یکسری هزینه‌های جاری دیگری از جمله بحث هتل، البسه هم  دارند و بدهی‌هایی هم از گذشته داشتند که باید این‌ها پرداخت شود و اگر پرداخت نشود همان بحث مجوز حرفه‌ای پیش می‌آید که اصل خصوصی سازی و الزامی که باعث شد باشگاه‌های ما خصوصی شوند به خاطر همین موضوع بود.  

او درباره اینکه تیمداری باشگاه‌ها سخت است، گفت: تیم‌های پرسپولیس، استقلال و چند باشگاه ما فقط هوادارانشان برد می‌خواهند و رتبه دومی را دوست ندارند. ما وقتی با پرسپولیس گلات قهرمانی کردیم، هواداران به دنبال ششمین قهرمانی متوالی بودند. قطعا با توجه به تورمی که وجود دارد مطمئنا رقم بازیکنان تابع تورمی است که وجود دارد. اگر ما می‌خواهیم خصوصی شویم و مثل تمام دنیا سازوکار فوتبال و در آمد‌ها،   حق پخش و تبلیغات محیطی را داشته باشیم باید از نیرو‌هایی استفاده کنیم که برای باشگاه‌ها درآمد زایی کنند. به نظرم این باشگاه‌ها بیشتر خصولتی شدند تا خصوصی. از یک جایی باشگاه‌ها به دولت وصل هستند و  اگر می‌خواهیم شرایط حرفه‌ای واقعا برقرار بشود باید  این ۲ باشگاه را  به مردم یا سهامدار عمده واگذار کنیم که واقعا خصوصی باشد.   متاسفانه در ایران از هیچ‌کدام از این موارد نمی‌شود درآمدزایی کرد و باشگاه‌های ما هزینه‌ساز هستند. به طور حتم مالکین جدید استقلال و پرسپولیس کار سختی را در پیش دارند و باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش بروند تا این باشگاه‌ها به سوددهی برسند.

شکوری درباره واکنش منفی برخی هواداران پرسپولیس به واگذاری این باشگاه به کنسرسیوم بانکی گفت: اینکه بانک‌ها اعلام کردند پرسپولیس را به عنوان بدهی خود از دولت گرفته‌اند به هیچ وجه منطقی و درست نیست. هر سازمان یا ارگانی که پرسپولیس به آنها واگذار شده است، باید افتخار کند به این موضوع و قطع به یقین آنها با برنامه‌ریزی و برای گرفتن سهام این باشگاه اقدام و به خوبی به آینده فکر کردند و برای به ثبات رساندن این باشگاه و ایجاد فضای مناسب برنامه دارند. بعد از این واگذاری دیگر مثل گذشته نیست که اگر شرایط مطلوب نبود هواداران به سراغ وزارت ورزش بروند و حالا اگر مشکلی رخ بدهد بانک‌ها باید پاسخگو باشند.

او افزود: بانک یک بنگاه اقتصادی است و پتانسیل و توانایی خوبی برای ایجاد درآمدزایی و سوددهی دارد. هرچند این اتفاق به تنهایی از عهده بانک‌ها بر نمی‌آید و نیاز به کار کارشناسی دارد. فوتبال روز دنیا تبدیل به یک علم و دانش شده است که به طور حتم در این مسیر بانک‌ها باید از کارشناسان متخصص کمک بگیرند تا بتوانند شرایط خوبی را برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس رقم بزنند.

معاون ورزشی سابق باشگاه پرسپولیس درباره خروجش از هیئت مدیره این باشگاه گفت: ابتدا باید بگویم حضور در ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال برای هر کسی یک افتخار بزرگ و واقعیت این است که من با توجه به شناخت و تحلیلی که از شرایط باشگاه در آن مقطع داشتم چندان راغب نبودم که در هیئت مدیره باشم، اما وزارت ورزش به ما تکلیف کرد و ما هم انجام دادیم. بعد از آن موضوع واگذاری باشگاه مطرح شد که باعث شد حضور من در باشگاه عقب بیفتد و حالا نیز پرسپولیس به سهامداران جدیدی واگذار شده است که آنها در مورد هیئت مدیره تصمیم‌گیری می‌کنند. من به عنوان یک هوادار و بازیکن سابق پرسپولیس آماده هستم اگر هر کمکی از دستم برمی‌آید با افتخار برای باشگاه محبوبم انجام دهم.

او ادامه داد: دوستان باید تلاش کنند تا دیگر دغدغه‌ای وجود نداشته باشد. در این سال‌ها پرسپولیس همواره با مشکلات مختلفی از جمله جذب بازیکن، زیرساخت‌ها و مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است و حالا با واگذاری این باشگاه به بانک‌های بزرگ کشور باید این مشکلات برطرف شود تا هواداران از دیدن بازی تیم خود لذت ببرند و دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند.

شکوری در پایان خاطر نشان کرد: رقابت نزدیکی بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد و به نظرم این موضوع تا روز‌های آخر ادامه خواهد داشت. گرچه استقلال تیم خوب و قابل احترامی است، اما باتوجه به روند پرسپولیس و همچنین بازیکنانی که در اختیار دارد، فکر می‌کنم پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ برتر خواهد شد. البته برخی مسائل وجود دارد که باید برطرف شود و مهم‌ترین آن که دغدغه بازیکنان هم محسوب می‌شود، مسائل مالی است. آن طور که اطلاع دارم در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ، باشگاه تنها ۴۰ درصد از مطالبات این فصل بازیکنان را پرداخت کرده است و این موضوع به طور حتم تاثیر منفی روی روند نتیجه‌گیری تیم خواهد گذاشت. امیدوارم با حضور مالکین جدید و تلاش مدیریت باشگاه این معضل نیز برطرف شود تا مشکلی برای باشگاه بزرگ پرسپولیس رخ ندهد.


12051332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» در مهم ترین مسابقه روز دوم از هفته بیست وهفتم لیگ برتر فوتبال، امروز (دوشنبه) استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان خواهد بود.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سه متهم پرونده فساد در فوتبال، در یکی از استان های کشور در دادگاه حضور پیدا کردند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» روسونری با کسب یک پیروزی پرگل خانگی مقابل کالیاری، شانس خود را برای تثبیت جایگاهش در رده دوم جدول سری A افزایش داد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در مورد تجربه قهرمانی در جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان اروپا در بازه ای کوتاه صحبت کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» اسپنسر لی بعد از کسب سهمیه وزن اول مسابقات کشتی آزاد المپیک 2024 در ترکیه تأکید کرد، علیرضا سرلک را می شناخته است و خود را برای یک مبارزه سخت برابر او آماده کرده بود.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» رنکینگ جدید تیراندازان ایرانی در رده بندی فدراسیون جهانی اعلام شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سنگربان کاستاریکایی تیم فوتبال پاری سن ژرمن در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سرمربی میلان پس از پیروزی تیمش مقابل کالیاری اعتراف کرد که قهرمان زودهنگام این فصل سری A، یک سر و گردن از همه بهتر بوده است.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» قهرمان پنج دوره لیگ قهرمانان فوتسال اروپا به جذب بازیکن تیم ملی ایران متمایل شده است.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» مدافع تیم فوتبال استقلال پس از سه هفته غیبت، می تواند تیمش را در بازی فردا برابر فولاد خوزستان همراهی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است