استانی 14:17 - 13 مرداد 1400
امام جمعه همدان:
ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در عرصه مبارزه با فساد، با قوانینی روبرو هستیم که قابل تفسیر بوده و دارای راه در رو است.

قوانین مبارزه با فساد راه در رو دارد

آیت الله حبیب اله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مجمع نظام مسایل استان، با تأکید بر اهمیت ویژه قانون نویسی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آشنایی با مسائل برای قانون‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این مجمع می‌تواند به افزایش مهارت قانون نویسی کمک کند، گفت: اهمیت نوشتن قانون زمانی بهتر مشخص می‌شود که در عرصه مبارزه با فساد، با قوانینی روبرو هستیم که قابل تفسیر بوده و دارای راه در رو است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند حضور نخبگان و جوانان در عرصه مدیریتی هستیم، یادآور کرد: یکی از اثرات این مجمع می‌تواند فراهم کردن و تقویت حضور نخبگان در عرصه مدیریتی جامعه باشد تا از نظرات کارشناسی آنها به نحو احسن استفاده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه معمولا مسئله و مشکل مشخص است، اما کمتر راه حلی برای رفع آن ارائه می شود، افزود: در زمان احصاء مشکلات، درصد بسیاری از مسائل و اولویت‌ها مطرح شده یکسان است اما آنچه در این بین ضرورت دارد، ارائه راهکار برای برون رفت از شرایط و مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: این مجمع با استفاده از اعضا و فعالیت‌های خود باید در عرصه ارائه راهکارها و بیان اولویت‌ها و انتقال آن به مجلس، اقدام جدی انجام دهد.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که توسط آیت الله رئیسی انجام شد، شناسایی مشکلات و اولویت‌های کشو، آن‌هم به صورت تفکیک شهرستانی بود که در رفع مشکلات می‌تواند مثمر ثمر باشد و این مجمع نیز می‌تواند با استفاده از تخصص اعضا، به جمع آوری این مشکلات به صورت جز به جز بپردازد.

در شروع این جلسه نیز دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان همدان، با اشاره به آغاز به کار این مجمع بیان کرد: از آنجایی که گاهی اوقات در بین مشکلات و قوانینی که مطرح می‌شود فاصله معنا داری وجود دارد، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی که در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، مشکلات هر منطقه شناسایی و جمع آوری شود.

ارشاد استعدادی بیانیه گام دوم انقلاب را مأموریتی جدید در ادامه مسیر انقلاب دانست و گفت: یکی از اهداف مجمع مشورتی نظام مسائل کاهش بین نیازهای کشور و قانون گذاری‌ در مجلس است.

استعدادی افزود: در شرایط فعلی، مسائل بسیاری وجود دارد که ضمن شناسایی، برای آن طرح و برنامه نیز ارائه شده اما به دلایل مختلف فرصت ارائه این راهکارها فراهم نشده و یا مسائلی نیز به دلیل عدم شناسایی هنوز در کمیسیون‌های مختلف مجلس به عنوان اولویت مطرح نشده است و بیان این مشکلات یکی از وظایف این مجموعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین تصمیم بر آن شد تا گروه مشورتی مجمع نظام مسائل کشور با برخورداری از یک جایگاه قانونی، در تمامی استان‌ها، ذیل معاونت نظارت مجلس فعالیت کند.

وی به تاکید بر اینکه در این مجمع تنها بحث منطقه‌ای نیست و اولویت‌های همه شهرستان‌ها در آن دیده خواهد شد، خاطر نشان کرد: در انتخاب اعضا نیز علاوه بر لزوم داشتن روحیه جهادی و انقلابی، داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط و تجربیات عملیاتی و اجرایی از شاخصه‌های اصلی افراد حاضر است.

انتهای پیام


11175286
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است