بین‌الملل 17:21 - 05 اردیبهشت 1403
یک نشریه آمریکایی پیشرفت‌های ایران در زمینه ساخت تسلیحات بومی را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران دانسته است.

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است

یک پایگاه آمریکایی در تحلیلی روز سه‌شنبه با اشاره به رونمایی از نسخه پیشرفته سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ با استناد به مقامات ایران، از این سامانه به عنوان تسلیحاتی یاد کرده که قادر به نابود کردن هواپیما‌های پنهان‌کار آمریکا است.

پایگاه نیوزویک در این تحلیل به قلم «جان جکسون» نوشته است که باور ۳۷۳ که در داخل ایران تولید شده برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ عملیاتی شد و از لحاظ قابلیت‌ها می‌توان آن را با سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ روسیه و سامانه پاتریوت که ساخت آمریکا است مقایسه کرد. 

نویسنده با یادآوری اینکه ایران در جریان یک مراسم نظامی در روز ۱۷ آوریل از سامانه باور ۳۷۳ رونمایی کرد گفت این اقدام در شرایطی انجام شده که تنش‌ها میان ایران و اسرائیل بعد از پاسخ تهران به حمله تل‌آویو به ساختمان کنسولی ایران در سوریه کماکان ادامه دارند.

به نوشته نیوزویک، نشریه نظامی SOFREP به تازگی یکی از گزارش‌های خود را به بررسی نسخه جدید باور ۳۷۳ اختصاص داده و درباره آن نوشته است: «این تحولی مهم برای صنایع دفاعی ایران است که هم خوداتکایی فزاینده ایران و هم آرمان‌هایش برای داشتن یک شبکه دفاعی پیشرفته‌تر را نشان می‌دهد.»

SOFREP نوشته مقام‌های ایرانی «ادعا‌های جسورانه‌ای» درباره این سامانه مطرح کرده و از جمله گفته‌اند که قابلیت‌های آن با سیستم اس‌۴۰۰ روسی برابری دارد و حتی از آن نیز توانمندتر است.

این نشریه رشد بخش دفاعی ایران را به تحریم‌های بین‌المللی ربط داده و نوشته که این تحریم‌ها موجب شده تهران منابع بیشتری را به ساخت سلاح‌های داخلی اختصاص دهد. SOFREP علاوه بر این نوشته دلیل دیگر این است که ایران با کشور‌هایی مانند روسیه و چین همکاری‌های راهبردی دارد.

در بخش دیگری از گزارش نشریه مذکور تصریح شده که یکی از اهداف ایران از رونمایی از نسخه ارتقاءیافته باور ۳۷۳ ارسال پیام بازدارندگی علیه دشمنانش به ویژه در شرایط پیچیده ژئوپولیتیک در خاورمیانه است.


12050389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعا‌هایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس دفتر اجرایی حماس گفت: رئیس جمهور مصر تلاش زیادی برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه انجام می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعطیلی فعالیت شبکه الجزیره قطر در فلسطین اشغالی نقض آشکار آزادی عقیده و بیان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعطیلی فعالیت شبکه الجزیره قطر در فلسطین اشغالی نقض آشکار آزادی عقیده و بیان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که معترضان اسرائیلی که خواستار برقراری آتش بس و مبادله اسرا با حماس هستند، تظاهرات سکوت برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند: وزیر خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره در گزارشی چشم‌انداز انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا و رقابت «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» متاثر از بحران‌ها و چالش‌های بسیار توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت هیچ یک از سیاستمداران کشور‌های غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با مسکو آماده نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در یادداشتی نوشته است فرانسه پیش‌تر اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی عراق بامداد دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه هوایی نظامیان صهیونیست در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است