بین‌الملل 19:40 - 28 فروردین 1403
دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تل آویو خواست روند توحش شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.

سازمان ملل: اسراییل حمله شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کند

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، کشور مستقل فلسطین باید در مرز‌های ۱۹۶۷ در کرانه باختری و باریکه غزه به پایتختی بیت المقدس شرقی تشکیل شود. با این حال، رژیم صهیونیستی با شهرک سازی‌های گسترده در کرانه باختری و استقرار ۷۰۰ هزار صهیونیست (معادل ۱۰ درصد از جمعیت اسراییل) در این منطقه، به دنبال بیرون راندن فلسطینیان از خانه‌های خود است. این امر با تشویق شهرک نشینان برای به نمایش گذاشتن توحش علیه فلسطینیان انجام می‌شود. 

به گزارش الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه شنبه) از اسراییل خواست به حمله شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری خاتمه دهد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد، از نیرو‌های امنیتی اسراییل خواسته شده است به صورت فوری به نقش خود در حمایت از حمله یهودیان افراطی شهرک نشین به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی پایان بخشند. 

این بیانیه می‌افزاید: موج گسترده حملات علیه فلسطینیان در کرانه باختری منجر به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شده است. این امر امنیت غیرنظامیان را سلب کرده و می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها میان دو طرف شود. 

وزارت بهداشت فلسطین از روز جمعه که توحش شهرک نشینان تشدید شده است، تاکنون ۷ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست یا شهرک نشینان یهودی کشته و ۷۵ تن زخمی شده اند. 

گروه‌های حقوق بشری رژیم صهیونیستی را متهم به نادیده گرفتن و یا مشارکت در حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌کنند. 

موج جدید تنش‌ها در کرانه باختری پس از آن شعله ور شد که جسد یک نوجوان ۱۴ ساله صهیونیست در این منطقه پیدا شد. شهرک نشینان با دستاویز قرار دادن همین مسئله اکنون در حال حمله به خانه‌های فلسطینیان هستند.


12047973
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا دانشجویان را تهدید کرد اعتراض‌ها در حمایت از غزه را متوقف کنند، در غیر اینصورت از ادامه تحصیل تعلیق خواهند شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اتحادیه اروپا با دستاویز قرار دادن قوانین مربوط به نفرت پراکنی، در حال سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرکوب جنبش دانشجویی «همبستگی با مردم غزه» که در آمریکا از سوی پلیس این کشور و با همکاری برخی مسوولان دانشگاه‌ها ادامه دارد و پلیس ده‌ها نفر را در داشنگاه تکنیک ویرجنیا دستگیر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام دفاعی آمریکا اسکله موقت غزه برای مالیات دهندگان آمریکایی حداقل ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریاست دانشگاه کلمبیا با اعلام عدم توافق با رهبران دانشجویان معترض، خواستار پایان داوطلبانه این اعتراضات شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است