اقتصادی 01:57 - 29 مرداد 1401

الزامی برای افشای رقم قراردادها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی جمعه شب در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که شما پیش از این اعلام کرده بودید ارقام قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس باید اعلام شود اما الان مجموع رقم قراداد دو باشگاه اعلام شده است، گفت: هیچ وقت الزامی برای افشای متن قرادادها عنوان نشده بود، بلکه با توجه به توافق سازمان بورس، وزارت ورزش، باشگاه‌ها و سازمان خصوصی‌سازی، الزام شده بود که مجموع ارقام بازیکنان و کادر فنی به صورت جداگانه اعلام شود.

وی افزود: الزام مذکور آغاز راه برای باشگاهداری حرفه‌ای است تا بقیه باشگاه‌ها هم به این پروسه شفافیت بپیوندند، آن زمان الزام برای همه معنا دارد، اما الان افشای همین مجموع ارقام کفایت می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه اعلام مجموع رقم قرارداد بازیکنان و مربیان آغازی بر شفافیت در فوتبال است، خاطرنشان کرد: هر دو باشگاه این ارقام اعلام را کرده‌اند، در سایت کدال که نگاه کردم اطلاعات پرسپولیس بارگذاری شده بود، استقلال هم فردا اطلاعاتش را نهایی می‌کند تا پروسه بازگشایی نماد هم آغاز شود.

قربان‌زاده در واکنش به پاسخ به این سوال که اگر عدد اعلامی باشگاه‌ها برای مجموع رقم قراردادها غیر واقعی باشد، تاکید کرد: در این صورت حتماً با این باشگاه‌ها برخورد می‌شود. هر کسی که در سایت کدال اطلاعات مالی را افشا می‌کند و بعد مشخص شود که رقم اعلام شده نادرست بوده است، ضمانت اجرایی سنگینی برای هیئت مدیره دارد و نماد باشگاه بسته می‌شود و شرکت‌هایی که در بورس فعالیت می‌کنند تعلیق می‌شوند.

وی افزود: این دو باشگاه بورسی شده‌اند و این مسئله هم مزایا هم از بابت تخلفات عواقب سنگینی دارد، ضمن اینکه ما به رقم کلی که دو باشگاه اعلام کرده‌اند اکتفا نمی‌کنیم، یک نسخه از تمام قراردادها با تمام جزئیات به صورت محرمانه هم به سازمان خصوصی سازی و هم بورس داده می‌شود تا راستی آزمایی انجام شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برخورد با تخلفات، تاکید کرد: سازمان بورس راسا هیئت رسیدگی به تخلفات دارد، ضمانت‌های دو باشگاه به جریان می‌افتد و مرجع رسیدگی هم در سازمان هست و ما هم البته از باب اینکه بخشی از سهام هنوز در اختیار دولت هست، برای صدور مجوزهای بعدی‌شان برخوردهای لازم را خواهیم داشت.

قربان‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا سقفی برای هزینه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تعریف شده است، خاطرنشان کرد: سقفی برای هزینه کرد تیم‌ها وجود ندارد، اما ۳۵۰ میلیارد تومان پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد استقلال که از منابع حاصل از افزایش سرمایه به دست آمد، سقفی برای برداشت و هزینه کرد آن وجود دارد و از این رقم می‌توانند تنها در سرمایه‌گذاری، بازارگردانی و پرداخت بدهی‌های معوقه استفاده کنند و فقط از مزایا و سود ماهانه آن ارقام، باشگاه می‌تواند برای هزینه‌های جاری استفاده کند.

وی افزود: این سود چیزی حدود ۴ میلیارد تومان در ماه است که منافع حاصل از افزایش سرمایه است اما پول آنچه که مردم و اشخاص حقوقی به عنوان سهام خریده‌اند باید صرف سرمایه‌گذاری بلندمدت شود که در کمیته مصارفی که مدیرعامل و معاون ورزش حضور دارد، درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه باشگاه درآمدهایی که از طریق اسپانسرینگ، تبلیغات محیطی و … به دست می‌آورد را می‌تواند برای خرید بازیکن و مربی هزینه کند و این ایرادی ندارد، گفت: در صورت‌مالی شش ماهه و سالانه باشگاه این موارد اما با جزئیات باید درج شود و نشان بدهد که سود و زیان باشگاه به چه ترتیب بوده است.

قربان‌زاده افزود: آنجا حسابرس بررسی می‌کند و بعد مجمع تشکیل و مشخص می‌شود که در این شش ماه یا یک سال، چه اتفاقی برای این باشگاه یا شرکت افتاده است و نتیجه آن اصلاح موارد پیشین خواهد بود و اگر کسی تخلف کرده باشد توسط حسابرس و مجمع به آن رسیدگی می‌شود.

وی در پایان درباره اینکه ارقام اعلام شده توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قبل از جذب بازیکنانی مانند قایدی و لوکادیا بوده است و هزینه جذب این دو بازیکن اضافه نشده است، گفت: در این باره پرسپولیس اصلاحیه زده است و در سایت کدال افشا کرد و استقلال هم اصلاحیه‌اش را فردا در سایت افشا می‌کند.


11659995
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است