اقتصادی 14:50 - 15 اردیبهشت 1400
سخنگوی صنعت برق گفت: استفاده از کولر برای شرکت های آب و برق در ایام پیک ممنوع و برای سایر شرکت ها محدود است.

استفاده از کولر برای شرکت های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود شد

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی در گفت گویی تلویزیونی به رشد ۲۲ درصدی مصرف برق در روزهای سپری شده از سال جاری اشاره و اظهار کرد: امسال رشد مصرف ۲۲ درصدی را داشته ایم که عدد قابل توجهی است در حالی که هر ساله این میزان ۵ تا ۷ درصد بوده است.

وی یکی از مهمترین دلایل این رشد مصرف را شروع خوب و پرقدرت صنایع در سال جاری عنوان کرد و افزود: با این حال متاسفانه به دلیل قرار گرفتن در شرایط کم بارشی، شاهدیم که ۳۵ درصد از حجم سدهای کشور خالی است که این موضوع باعث می شود در ساعات های پیک حدود ۴۰۰۰  مگاوات از تولید نیروگاه های برق آبی را در اختیار نداشته و دچار کمبود در تولید برق باشیم.

بیش از ۶۰ درصد از مصرف برق به وسایل سرمایشی اختصاص دارد

سخنگوی صنعت برق راهکارهای جایگزین برای جبران این میزان کمبود تولید را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: همواره بیش از ۶۰ درصد از مصرف برق در ماه های گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: به منظور بهره گیری از این پتانسیل برای مدیریت مصرف برق، در اقدامی پیشدستانه تصمیم گرفته شد که استفاده از کولردر شرکت های آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع و در سایر شرکت ها و ادارات دولتی نیز با همکاری استانداران، محدود باشد.

وی افزود: براساس این ابلاغیه که به شرکت های تابعه وزارت نیرو ارسال شده است، این شرکت ها باید مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را الگویی برای سایر شرکت و نهادهای دولتی دانست که می تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

افزایش یک درجه دمای کولرگازی موجب کاهش ۳ درصد از مصرف برق می شود

رجبی مشهدی گفت: اگر دمای کولرگازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود ۳ درصد از مصرف برق آن کاسته می شود که به عبارت دیگر اگر کولرهای گازی یا دستگاه های سرمایشی روی ۲۵ درجه قرار گیرند، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق کاهش می یابد.

سخنگوی صنعت برق یاداور شد: امسال پایش ها از دستگاه های اجرایی را تشدید خواهیم کرد و در عین حال از طریق کنتورهای هوشمند و بکارگیری  اینترنت اشیا(IOT) مصرف برق ادارات  کنترل و پس از ساعات کار اداری، برق سیستم های سرمایشی آنان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: که کلید گذراز تابستان امسال  با رعایت دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف  است که به راحتی توسط همه هموطنان قابل اجراست.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: امسال برای هر استان سقف مصرفی در نظر گرفته و به استانداران  نیزابلاغ شده است  که مشترکان می توانند در این خصوص مشارکت کنند.

انتهای پیام


11053814
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» برای پذیرش شرکت‌ها در بازار‌های اول، دوم و نوآفرین فرابورس الزامی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز با اجرای طرح چهره به چهره طرح بازآفرینی شهری در محلات فرسوده سراسر کشور آغاز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: اگر شهرک‌های صنعتی ۳۵ درصد نیاز مصرفی واحد خود را از طریق تجدیدپذیر‌ها تامین کنند از کل محدودیت‌های برق در تابستان خارج خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هیچ قرارداد مسکنی در قالب خرید و فروش و اجاره مسکن بر اساس بیت کوین انجام نمی‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: از ابتدای فصل برداشت تا ۱۵ اردیبهشت ۸۵۵ هزارتن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت با بیان اینکه در تامین کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، گفت: متاسفانه با دو بهانه تامین مالی و نیاز فوری، به سمت خارجی‌ها می‌روند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: در راستای اثربخشی خدمات صندوق برای تولیدکنندگان و افزایش جهش تولید، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق به ۲ برابر افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از احداث شهرک انرژی در تهران برای ناترازی برق شهرک‌های صنعتی خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: در راستای توزیع عادلانه بار اقدام به نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های کشور خواهیم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است