بین‌الملل 13:56 - 29 فروردین 1403
بر اساس آمار تازه منتشر شده، تعداد اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از ۹ هزار نفر رسیده که صد‌ها نفر آنان بیمار و مجروح هستند.

فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی

کمیسیون امور زندانیان سازمان آزادیبخش فلسطین به مناسبت روز اسیران فلسطینی اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی به دلایل سیاسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۸۰ نفر آنان زن و بیش از ۲۰۰ نفر هم کودک هستند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، این آمار شامل بازداشت شدگان نوار غزه نمی‌شود، زیرا بسیاری از آنان در معرض بازداشت مخفی و ناپدید شدن اجباری هستند.

در این بیانیه آمده است که تعداد بازداشت شدگانی که بدون هیچ اتهامی در زندان هستند، تا ابتدای ماه آوریل امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده که شامل ۲۲ زن و بیش از ۴۰ کودک می‌شود. به گفته همین منبع، تعداد خبرنگاران بازداشت شده نیز به ۵۶ نفر رسیده است، از جمله ۴۵ تن که پس از ۷ اکتبر بازداشت شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

این بیانیه در ادامه اشاره می‌کند که اسرائیل همچنین صد‌ها زندانی بیمار و مجروح را در زندان نگه داشته و تعداد آنها پس از ۷ اکتبر به طور مداوم در حال افزایش است. 

از سوی دیگر، صد‌ها زندانی فلسطینی بیش از ۲۱ سال است که در زندان هستند. گفته می‌شود اکثر آنها در حال گذراندن حبس ابد هستند.

مقامات صهیونیست همچنین اجساد ۲۷ زندانی را در اختیار دارند و از تحویل آنها به خانواده هایشان خودداری می‌کنند. قدیمی‌ترین آنها اسیری به نام «انیس دولت» است که در سال ۱۹۸۰ در زندان عسقلان درگذشت.

روز هفدهم آوریل از سال ۱۹۷۴ به نام روز اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تاکید بیشتری بر آزادی اسرا و حمایت از حقوق آنان صورت بگیرد.


12048206
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با همتای صهیونیست خود به لفاظی علیه ایران پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا ارسال کمک‌های مالی به اوکراین را منوط به افزایش بودجه اروپا برا کمک به کی‌یف دانست.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جان کربی استفاده از واژه‌هایی همانند انتفاضه در محیط دانشگاه کلمبیا را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا ضمن درخواست از حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس گفت ایالات متحده بر برقراری آتش‌بس و بازگرداندن اسرا به خانه متمرکز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه فرانسه در دیدار با نتانیاهو حمله به رفح را ایده بدی خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد کارکنان بخش درمان غزه در بحبوحه جنگ، با چالش بحران روانی مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش خواستار انجام تحقیقات بین المللی مستقل درباره کشف گور‌های جمعی در ۲ بیمارستان غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به اینکه اجرای برجام در نتیجه خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های اروپایی به بن‌بست کشیده شد، ادعا‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به اینکه اجرای برجام در نتیجه خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های اروپایی به بن‌بست کشیده شد، ادعا‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه روسیه با اشاره به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت پوتین گفت واشنگتن با مخالفت با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد اسرائیل ریاکاری می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است