بین‌الملل 18:26 - 29 فروردین 1403
هفدهم آوریل هر سال به نام بزرگداشت اسرای فلسطینی نام گذاری شده است.

بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری

یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی برای سرکوب فلسطینیان، دستگیری گسترده غیرنظامیان برای ایجاد رعب و وحشت است. تل آویو می‌کوشد تا کوچک‌ترین انتقاد و تهدیدی از خود را سرکوب کرده و هر فردی که مظنون باشد را دستگیر و زندانی کند. 

به گزارش الجزیره، هفدهم آوریل هر سال به نام بزرگداشت اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. امسال نیز علی‌رغم جنگ گسترده صهیونیست‌ها در غزه، فلسطینیان کرانه باختری به خیابان‌ها آمده و یاد زندانیان فلسطینی را گرامی داشتند. 

در راهپیمایی امسال، هزاران تن از خانواده‌های اسرای فلسطینی و نیز دانش آموزان در بیت اللحم به خیابان‌ها آمدند. آن‌ها امروز را مغتنم شمرده تا به جهانیان درباره جنایاتی که صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان روا می‌دارند هشدار دهند. 

براساس اعلام مقامات رسمی، اکنون ۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی زندانی سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. 

از این میان، ۳ هزار و ۶۶۰ زندانی بازداشت اداری شده‌اند. بازداشت اداری به حالتی اطلاق می‌شود که فرد بدون محاکمه در زندان به سر می‌برد. این نوع بازداشت نه به خاطر آنچه فرد انجام داده است، انجام می‌شود بلکه بازداشت اداری به دلیل نگرانی از آنچه فرد ممکن است در آینده انجام دهد، صورت می‌گیرد.

همچنین اکنون ۲۰۰ کودک و ۸۰ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. تلخ‌ترین آمار در این زمینه مربوط به ۵۶۱ فلسطینی است که به حبس ابد محکوم شده و هیچ گاه خانواده خود را نخواهند دید.


12048294
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص احتمال استفاده اسرائیل از سلاح‌های «گرمافشاری» (ترموباریک) در غزه شد؛ بمب‌هایی که موجب تبخیر یا ذوب شدن پیکر افراد می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان آنروا از تعلیق ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های متعهد شده بین المللی به این نهاد خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را تا اول نوامبر کاهش داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مصر ۱۱۵ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه را به غزه ارسال کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر گفت که اگر دولت کنونی برکنار نشود، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک گردشگر ترکیه‌ای با حمله به یک پلیس صهیونیست در قدس اشغالی او را مجروح کرده و خود نیز به دست نیروی پلیس مورد هدف قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صهیونیست‌ها فاش کردند به دلیل فشاری که ارتش صهیونیستی به سربازان زن میاورد، اکنون ارتش شاهد حملات متناوب پانیک و غش‌های بی‌گاه این سربازان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) توافقی را که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه نشود، نمی‌پذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع محلی اعلام کرد در حمله با چاقو در نزدیکی یک ایستگاه مترو در لندن چهار نفر زخمی شده و مهاجم بازداشت شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی از نتایج دیدار جنبش‌های حماس و فتح در چین در خصوص تحولات فلسطین به ویژه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است