استانی 18:37 - 11 فروردین 1402

مردم در روز ۱۳ بدر همیار کارکنان منابع طبیعی باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم در روز ۱۳ بدر به عنوان همیاران طبیعت در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا بوده و همراه با کارکنان منابع طبیعی گلستان حافظ طبیعت باشند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مسافران و گردشگرانی که در روز طبیعت از تفرجگاه‌های جنگلی استفاده می‌کنند از شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم به عنوان محافظان طبیعت و این منابع با ارزش باشیم و برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع احساس مسئولیت کنیم.

سلامتی بیان کرد: مردم باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن می‌کنند، اطمینان پیدا کنند و از رهاکردن زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای خودداری کنند چرا که این گونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: گردشگران محل اسکان خود را با توجه به فصل رویش گیاهان و نهال‌ها در اماکنی انتخاب شوند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، ادامه داد: گردشگران و مسافران با استفاده از این ارزش‌های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.

سرهنگ عیسی گلبینی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان هم گفت: هم استانی‌های در صورت وقوع حوادثی همچون آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها و یا هرگونه تخریب را سریعاً به تلفن یگان امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند تا مأموران یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی که در آماده باش کامل هستند با این موارد برخورد کنند.


11852587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است