اقتصادی 11:15 - 22 خرداد 1403
معاون وزیر جهاد از افزایش تولید بیش از دو میلیون و چهارصد هزار تن علوفه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مراتع کشور خبر داد.

تولید علوفه مرتع به بیش از ۱۱ میلیون تن رسید

عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد ضمن رهنمودهای حفاظتی در منابع طبیعی گفت: بارش های مناسب در اوایل بهار امسال سبب شد تا  شاهد افزایش پوشش گیاهی مناسب و افزایش تولید علوفه در سطح وسیعی از مراتع کشور باشیم.

نوبخت افزود: در شرایط نرمال میزان تولید علوفه ۱۰.۷ میلیون تن بوده و امسال این رقم به  ۱۱.۳۶۶ میلیون تن رسیده است که نسبت به تولید علوفه کشور در شرایط نرمال بارندگی، ۶۱۶ هزار تن افزایش داشته است.

 او ادامه داد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده در تعدادی از استانها علوفه تولیدی همچنان کمتر از میزان تولید در شرایط نرمال می باشد ولی در مجموع در سال ۱۴۰۲ تولید علوفه در مراتع کشور ۸.۸ میلیون تن بوده و امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲ میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار تنی علوفه در مراتع کشور هستیم.

معاون وزیر جهاد گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک طرح تحول زا و با استفاده از ظرفیت مرتعداران و بهره برداران موجود در سامانه های عرفی مراتع و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و بازنگری ظرفیت واحد دامی مجاز  مراتع ضمن صیانت از پایداری سرزمین و حفظ منابع پایه ( آب و خاک) در جهت  تولید گوشت ارگانیک  تاثیرگذار خواهد بود.


12062104
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری رویداد شانزدهم صنعت مالی ایران از قطعی شدن حضور بزرگترین بانک روسیه با ارزش دارایی ۲۹۰ میلیارد دلاری در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح برنج وزارت جهاد گفت: براساس آمار تاکنون ۷۰۰ هزارهکتار برنج در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و استان‌های جنوبی انجام شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان بورس خبر از تعطیلی فردا بازار سرمایه داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: فاز دوم ترمینال شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که در حال ساخت است به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز ۶ مردادماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۶۰ همت از کشاورزان خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد طی نامه‌ای معاونت امور بازرگانی را موظف به بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی برای پرداخت مطالبات کلزاکاران اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۶ مردادماه با کاهش ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:دمای هوا در ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه رسیده است، اما فعلا دمای ۵۰ درجه در هیچ یک از استان‌های کشور ثبت نشده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به فرآیند تخصیص زمین برنامه ریزی برای جلوگیری از زمین خواری در دستور کار قرار گرفته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است