استانی 08:11 - 04 فروردین 1402

اقلام اساسی ماه رمضان در اصفهان تامین شد/ اعلام نرخ دولتی کالاها

محمد علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تأمین کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان از قبل عید نوروز در ستاد تنظیم بازار استان پیش‌بینی شده بود، اظهار داشت: برخی اقلام از جمله برنج، شکر، مرغ منجمد و گوشت منجمد از قبل عید نیز در بازار عرضه شد اما برای ماه مبارک رمضان نیز تأمین و عرضه کالاهای اساسی در قالب طرح ضیافت صورت می‌گیرد که از امروز چهارم فروردین ماه در سطح استان عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در طرح ضیافت، یک هزار و ۲۰۰ تُن برنج هندی و یک‌هزار و ۳۵۰ تُن برنج تایلندی برای استان تأمین شده است، افزود: برنج هندی در کیسه‌های ۱۰ کیلویی با نرخ ۳۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده و برنج تایلندی (هومالی) در کیسه‌های ۱۰ کیلویی با قیمت ۲۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف و کاسبان امین عرضه می‌شود.

توزیع شکر خانوار با قیمت ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال ۹۰۰ تُن شکر خانوار به طرح ضیافت اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: شکر در طرح ضیافت با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارکنان و کاسبان امین بفروش می‌رسد.

کاظمی با اشاره به اینکه شکر براساس آمار جمعیتی و سهمیه شهرستان‌ها عرضه می‌شود، اضافه کرد: عرضه ۹۰۰ تُن شکر در طرح ضیافت برای مصرف خانوار است و پیش از عید نوروز یک هزار و ۲۰۰ تن شکر نیز برای صنف و صنعت و ۵۳۰ تُن شکر مصرف خانوار در سطح استان توزیع شد.

۹۶۰ تن مرغ منجمد تا پایان ماه رمضان در استان توزیع می‌شود

وی ادامه داد: ۹۶۰ تُن گوشت مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۴۳ هزار تومان برای مصرف کننده تا پایان ماه رمضان در سطح استان عرضه خواهد شد که توزیع آن در شهرستان‌ها در حال انجام است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: عرضه مرغ گرم و گوشت قرمز گرم نیز از قبل عید پیش‌بینی شده بود که مرغداری‌ها به موقع عرضه کرده و کشتارگاه‌ها به موقع کشتار داشته باشند که از دوم فروردین کشتار مرغ و دام در کشتارگاه‌های استان آغاز شده تا با توجه به ورود مسافران نوروزی در این ایام محدودیت عرضه مرغ و گوشت در استان نداشته باشیم.

هر کیلوگرم مرغ گرم بین ۶۳ هزار تا ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان است

کاظمی افزود: خوشبختانه از ۲۹ اسفند ماه تاکنون بجز یکی دو شهرستان که برای گوشت مرغ کمبود داشتند، در تأمین کالا در سطح استان مشکلی نداشتیم و برای آن دو شهرستان نیز با هماهنگی‌های انجام شده بزودی مرغ توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: گوشت مرغ گرم بر اساس کیفیت هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان تا ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار بوده که بعضاً در فروشگاه‌های کوثر با نرخ کمتر نیز به فروش می‌رسد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: گوشت گوسفندی در سال گذشته افزایش قیمت داشت که دو سه روز قبل از عید نوروز عرضه آن در بازار بیشتر شد و شاهد کاهش قیمت بودیم و نرخ دام زنده نیز مناسب‌تر می‌شود.

کاظمی افزود: هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار تومان برای مصرف کننده نرخ گذاری شده و قیمت گوشت گوساله زنده بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان است.

هماهنگی شده نانوایی‌های استان در ایام عید تعطیل نباشند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه آرد و نان استان در سازمان جهاد کشاورزی فعال است پیش از عید نوروز طی جلسات کمیته کارشناسی و کارگروه ساماندهی آرد و نان استان با اتحادیه خبازان و نانوایان شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان هماهنگی شده که در طول ایام عید تعطیل نباشند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به مکاتبه انجمن خرمای کشور، اتحادیه تعاون روستایی استان در مرحله اول ۱۲ تُن و در مرحله دوم ۲۰ تُن خرما پیش از عید خریداری کرد و اکنون مشکلی برای تأمین خرما نیست علاوه بر این اتحادیه میوه و تره بار استان نیز خرما خریداری کرده است.

کاظمی افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردیم احتمال افزایش قیمت خرما در بازار در ماه رمضان وجود دارد، این میزان خرما خریداری و در سردخانه‌های استان نگهداری شده و قیمت آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان توزیع میوه دولتی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: میوه تنظیم بازاری شب عید ۷۰۰ تُن پرتقال با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب سمیرم ۴۰۰ تُن با قیمت ۲۸ هزار تومان از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه در سطح استان توزیع شد.


11846850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است