بین‌الملل 19:16 - 28 فروردین 1403
آمریکا انتظار دارد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در بحبوحه تشدید تنش نظامی با ایران پس از حمله ایران به اراضی اشغالی با «دامنه محدود» باشد.

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.


12047969
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا دانشجویان را تهدید کرد اعتراض‌ها در حمایت از غزه را متوقف کنند، در غیر اینصورت از ادامه تحصیل تعلیق خواهند شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اتحادیه اروپا با دستاویز قرار دادن قوانین مربوط به نفرت پراکنی، در حال سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرکوب جنبش دانشجویی «همبستگی با مردم غزه» که در آمریکا از سوی پلیس این کشور و با همکاری برخی مسوولان دانشگاه‌ها ادامه دارد و پلیس ده‌ها نفر را در داشنگاه تکنیک ویرجنیا دستگیر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام دفاعی آمریکا اسکله موقت غزه برای مالیات دهندگان آمریکایی حداقل ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریاست دانشگاه کلمبیا با اعلام عدم توافق با رهبران دانشجویان معترض، خواستار پایان داوطلبانه این اعتراضات شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است