سیاسی 18:15 - 01 شهریور 1396
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچگونه محدودیتی در فعالیت خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی انجام نگرفته است.

در جلسات رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم عکاسی از حواشی جلسات علنی یکی از موضوعاتی بود که مخاطبان بسیاری داشت و در برخی موارد نیز همان عکس‌ها خود محور حواشی دیگر می شد از جمله عکس هایی که از گلابی خوردن نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه منتشر شد. انتشار این عکس ها موجب شد تا این نماینده مجلس در تذکری نسبت به آن واکنش نشان دهد و حتی در این راستا خبرنگاران را فضول خطاب کرد. پس از این تذکر بود که نماینده مردم رشت  از طرحی برای محدود کردن خبرنگاران و عکاسان خبر داد.


محدویتی برای رسانه ها اعمال نخواهد شد


مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات و مطالب منتشرشده در خصوص محدودسازی فعالیت خبرنگاران و عکاسان در مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب مطلب یادشده اظهارداشت: براساس اصل ۶۹ قانون اساسی که مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی کشور برای اطلاع عموم منتشر شود ، از ابتدای انقلاب تاکنون این اصل خردمندانه قانون اساسی مورد توجه و اجرا بوده است و در هیچ برهه ای نیز محدودیتی اتخاذ نشده است.


مهدی کیایی با بیان اینکه این اصل بدنبال آن است که مردم بتوانند مذاکرات علنی را استماع کرده و با قوانین مصوب و گزارشهای مجلس شورای اسلامی آشنا و از روند قانونگذاری در کشور مطلع گردند گفت: در واقع قانونگذار ، با عقل و تدبیر و خرد رفتار کرده و تاکید کرده است که مجلس شورای اسلامی، بمثابه یک اتاق شیشه ای است ، که وقایع آن می بایست بطور کامل و شفاف برای ملت آشکار وعلنی باشد و مردم که خود صاحبان اصل انقلاب و مجلس می باشند ، در جریان روند قانونگذاری در کشور قرار بگیرند. در همین راستا خبرگزاری خانه ملت نیز از مدتی قبل اقدام به انتشار تصویری و زنده همه جلسات علنی مجلس از طریق سایت برای مخاطبان داخل و خارج کرده است.


او تاکید کرد: طرح محدود کردن فعالیت عکاسان پارلمان بطور قطع ایده خوبی نبوده و مانند مواقع دیگری که این طرح مطرح شده بود این بار نیز مورد قبول مجلس شورای اسلامی نیست و قوه مقننه با محدودسازی فعالیت رسانه ها مخالف می باشد.


کیایی در مورد عکس‌هایی از سلفی گرفتن برخی نمایندگان با موگرینی در مراسم تحلیف و عکس هایی که این روزها از حواشی جلسات رای اعتماد منتشرشد ، گفت: هرچند بهتر بود که در روز تحلیف آن عکس سلفی گرفته نمی شد و خود نماینده مورد نظر هم از این موضوع اظهار تاسف و عذرخواهی کرد ، اما متاسفانه اقدامات برخی رسانه ها به گونه ای بود که اصل موضوع تحلیف و شکوه و عظمت حضور بیش از ۱۰۰ هیات عالی رتبه خارجی در مراسم ، که در نوع خود بی نظیر بود و نشان دهنده جایگاه و موقعیت ایران در عرصه جهانی است ، به حاشیه کشانده شد.


وی با بیان اینکه طبیعی است که رفتارهای کلامی و غیرکلامی افراد شاخص اعم از ورزشکاران، هنرمندان ، نخبگان و سیاستمداران همیشه مورد دقت و کنکاش رسانه ها و مردم است و طبیعتا این افراد بایستی دقت بیشتری بر اعمال و رفتارهای کلامی و غیر کلامی خود داشته باشند ، تاکید کرد : انتظار این است که رسانه ها نیز تنها به دنبال سوژه های حاشیه ای نباشند و اصل بر فرع ترجیح داده شود.


وی خاطر نشان ساخت در طول روزهای گذشته که دستور کار مجلس شورای اسلامی بررسی برنامه پیشنهادی وزاری کابینه در کمیسیونها و صحن علنی مجلس بود، جلسات بطور متوالی و بی وقفه و گاه تا ۱۲ ساعت درروز به طول می انجامید و رسانه ها انتظار می رود از بزرگنمایی برخی موضوعات ساده و کم اهمیت پرهیز کنند.


وی در پایان تاکید کرد: طرح موضوع محدود کردن فعالیت عکاسان صحیح نبوده و همواره هیات رئیسه و نیز عموم نمایندگان محترم مجلس ، حامی فعالیت مناسب تر رسانه ها در پوشش اخبار قوه مقننه هستند.

9382398
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره فعال شدن دیپلماسی انرژی توسط دولت پرداخت و گفت: در راستای توسعه دیپلماسی انرژی بحث پالایشگاه های فراسرزمینی و پالایشگاه سازی در کشور های دیگر از همان ابتدا مورد توجه دولت سیزدهم قر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است