استانی 12:59 - 08 آذر 1400
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان خبر داد
ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان گفت: برای اولین بار در ایران توانستیم دانش طراحی، ساخت و تست کنترل ولو را بومی‌سازی کنیم.

بومی‌سازی دانش طراحی، ساخت و تست کنترل ولو برای اولین بار در ایران

حمید علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ شرکت دانش‌بنیان برنا صنعت توس به منظور تولید در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی کشور در مشهد تاسیس شد و به عنوان اولین طراح و تولیدکننده انواع کنترل ولوها و اکچویتور فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی افزود: این شرکت با انجام مطالعات گسترده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بررسی‌های تخصصی در حوزه استانداردهای طراحی، HSE و انواع روش‌های تولید و تست توانست با برنامه‌ریزی کالای مورد تقاضا را براساس اصول علمی و استاندارد طراحی و تولید کند.

علیخانی بیان کرد: این شرکت با ارتقاء سطح کیفی محصولات و تجهیزات خود از طریق بکارگیری تست‌های آزمایشگاهی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی در لیست سازندگان اصلی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قرار گرفت و برای اولین بار در ایران توانست دانش طراحی، ساخت و تست کنترل ولو را بومی‌سازی کند که این در وزارتخانه نفت حائز اهمیت است. همچنین جزو شرکت‌های دانش‌بنیان دارای سطح یک است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: اکنون محصولات این شرکت با کیفیت مشابه نمونه خارجی نیاز داخل را رفع کرده است. در حال حاضر تمام فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی‌های کشور از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. همچنین به تازگی با نیروگاه‌ها و صنعت فولاد نیز قراردادهایی برای فروش محصول منعقد کرده‌ایم، اگر چه فولاد خوزستان اکنون در حال استفاده از محصولات شرکت است.

وی تصریح کرد: برای صادرات مشتریان زیادی وجود دارد، اما نیاز کشور به این محصولات بسیار است. بر همین اساس قصد افزایش ظرفیت تولید را داریم. به همین منظور زمینی تهیه کرده‌ایم و در حال ساخت کارخانه جدید هستیم و تنها برای خرید ماشین‌آلات احتیاج به سرمایه داریم.

علیخانی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۵ نفر نیروی فعال در اختیار داریم که اگر این تعداد افزایش پیدا کند، می‌توانیم خط تولید خود را گسترش دهیم به نحوی که ۲۰  برابر تولید داشته باشیم. با توجه به اینکه تولید محصول ما از خروج ارز جلوگیری می‌کند و سبب اشتغال‌زایی می‌شود، انتظار داریم صندوق‌های نوآوری یا صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این امر مهم ما را یاری کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: ما موفق به طراحی و تولید کنترل ولو آنتی سرج جریان محوری شدیم و در جشنواره شیخ بهایی به همین مناسبت رتبه سوم را کسب کردیم. این قطعه کمپرسورهای فشاربالا و فشار نرمال را تحت کنترل در می‌آورد و از آسیب دیدن و توقف کمپرسور جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام


11342093
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است