بین‌الملل 16:06 - 13 خرداد 1402

آمریکا: صربستان نیروهایش را از مرز کوزوو خارج کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که تنش‌ها باید در شمال کوزوو پایان یابد.

«جان فینر» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن نگران تشدید تنش‌ها در شمال کوزوو است.

این مقام ارشد کاخ سفید در گفتگوی امروز خود با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان از همه طرف ها خواست تا اقداماتی را با هدف کاهش تنش صورت دهند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین از دولت صربستان خواست تا نیروهای مسلح خود را، که در نزدیکی مرز مستقر هستند، خارج کند.

این مقام ارشد کاخ سفید گفت که صربستان باید وضعیت آماده باش نیروهای نظامی خود را کاهش دهد و همچنین از معترضان در شمال کوزوو بخواهد آرام بمانند.

استقلال کوزوو که به طور یکجانبه از صربستان در سال ۲۰۰۸ اعلام شد، در حال حاضر توسط ۵ کشور اتحادیه اروپا، یعنی یونان، رومانی، اسلواکی، اسپانیا و دولت یونانی قبرس به رسمیت شناخته نشده است.

روند مذاکره میان صربستان و کوزوو با میانجیگری اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، همچنین در سال ۲۰۱۳ توافقنامه ای در راستای عادی سازی روابط میان طرفین به امضا رسید.

در حالیکه این دو کشور پس از آغاز روند مذاکره چندین توافقنامه امضا کردند در سال ۲۰۱۶ روابط دو کشور مجدداً وارد تنش شد.


11907144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به اقدام ضد حقوق بشری پلیس آلمان در حمله به مراکز اسلامی هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ و برلین و تعطیل کردن آنها، بیانیه‌ای صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نتانیاهو با یک سیگنال روشن پایان جنگ در غزه، ایالات متحده را ترک کرد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا به دنبال نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو در کشور لائوس، حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «محمد جابر» معروف به ابوشجاع، فرمانده گردان طولکرم، شخصیتی است که اخیرا در مقاومت فلسطین در کرانه باختری برجسته شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام نیویورک تایمز وزیر دفاع روسیه به دلیل آماده شدن اوکراین برای عملیات مخفیانه با رئیس پنتاگون تماس گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک افسر آمریکایی، ایالات متحده مهمات خوشه‌ای را برای ارتش اوکراین در انباری در آلمان ذخیره می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی حملات خود به حدیده یمن را از سر گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عبری ادعا کردند که پهپادی که توسط ارتش (رژیم) اسرائیل سرنگون شد به سمت میدان گازی کاریش در حرکت بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۷۵ گروه از بایدن و کنگره آمریکا خواسته‌اند تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را همین الان متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که نایب رئیس مجلس این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب ایران به تهران سفر می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است