سیاسی 08:21 - 28 مهر 1400
امیرعبداللهیان در دیدار با حداد عادل اعلام کرد
وزیر امور خارجه در دیدار با حداد عادل، در جریان آخرین وضعیت فعالیتهای گسترده بنیاد سعدی در حوزه گسترش زبان فارسی در خارج از کشور قرار گرفت و در خصوص برنامه‌های قابل اجرا در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

آمادگی همه جانبه وزارت خارجه جهت ارائه تسهیلات برای توسعه زبان فارسی در خارج از ایران

به گزارش ایسنا، در این ملاقات، وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از شخصیت دانشمند و ممتاز علمی و ادبی دکتر حداد عادل، از سالها فعالیت‌ هدفمند و تاثیرگذار و همچنین خدمات ماندگار ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگ و تمدن ایران قدردانی نمود.

امیرعبداللهیان  با تاکید بر اهمیت گسترش زبان فارسی در خارج از کشور به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار تمدنی جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش منحصربفرد زبان فارسی در معرفی فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی کشورمان، فعالیتهای بنیاد سعدی در این رابطه را بسیار ارزشمند دانسته و بر آمادگی همه جانبه وزارت امور خارجه جهت ارائه هر گونه تسهیلات در توسعه زبان فارسی در خارج از ایران تاکید نمود.

حداد عادل نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیتهای بنیاد سعدی در امر آموزش، ترویج و استاندارد سازی زبان فارسی در سطح بین المللی و همچنین تدوین کتب آموزش زبان فارسی متناسب با کشورهای مختلف، اقدامات این بنیاد را به منظور ارائه مدلی واحد و علمی در شناساندن ادبیات غنی زبان فارسی، موفقیت آمیز ارزیابی کرده و با قدردانی از کلیه اقدامات و همکاری‌های وسیع صورت گرفته از جانب وزارت امورخارجه، برخی انتظارات و درخواستها از دستگاه دیپلماسی کشور در امر توسعه هرچه بیشتر زبان فارسی را مطرح نمود.

انتهای پیام


11280140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است