استانی 21:44 - 06 خرداد 1402

ازدواج و مسکن مشکل اصلی جوانان در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمود محمدی عراقی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها موضوع موضوع اشتغال و مسکن است و با توجه به قوانین و مقررات موجود مهم‌ترین ضعف در اجرای قوانین است.

وی با اشاره به کاهش نرخ باروری و فرزندآوری در کشور، افزود: تعداد ۸۷۴ هزار ازدواج در سال ۹۰ ثبت شده بود که در سال ۱۴۰۰ با روندی کاهشی به ۵۷۰ هزار ازدواج رسیده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آمار سقط جنین، تصریح کرد: همچنین آمار سقط جنین کشور را ۵۰۰ هزار مورد در سال اعلام شده که اکثر سقط جنین‌های کشور غیر قانونی است اما این موضوع تکان دهنده است.

محمدی بیان کرد: طبق نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۷۶ درصد والدین به دلیل نگرانی از آینده شغلی فرزندانشان ترجیح می‌دهند آن را به دنیا نیاورند.

وی تاکید کرد که سقط جنین ۲ ریشه اقتصادی و فرهنگی دارد و در این موضوع فرهنگ مهمتر از اقتصاد است چرا که در خانواده‌های مرفه نیز تمایل به فرزند آوری کم است.


11901396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است