استانی 23:58 - 04 مهر 1400
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
ایسنا/خوزستان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های قابل قبول بحث اشتغال در خوزستان انتظار داریم مساله بیکاری جامعه ایثارگری در این استان سریع‌تر از کشور حل شود.

مساله بیکاری جامعه ایثارگری خوزستان سریع‌تر حل شود

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که شامگاه چهارم مهر ۱۴۰۰ در اهواز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در خصوص مسایل ایثارگران خوزستان در سه محور بحث و گفت‌وگو شد و موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امروز مسایل مربوط به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، یادمان‌ها، رسیدگی به گلزارها و سروسامان دادن به اوضاع این بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

قاضی‌زاده‌هاشمی با یادآوری این موضوع که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما عقب‌ماندگی‌های تاریخی فراوانی در این حوزه وجود دارد تصریح کرد: در این دولت مساله را به جدیت دنبال خواهیم کرد و تاکید کرده‌ایم تا در این دوره شاهد اتمام بحث ایثارگران فاقد مسکن باشیم.

او گفت: جمع زیادی از ایثارگران خوزستان که یادگاران اصلی دوران دفاع مقدس‌اند فاقد مسکن هستند و این مساله‌ای بسیار مهم است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که اشتغال یکی دیگر از مسایل مهم مربوط به ایثارگران است گفت: شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و پیمانکاران وابسته طبق قانون وظیفه دارند بخشی از اشتغال خود را به ایثارگران اختصاص دهند و در این زمینه انتظار داریم موضوع در استانداری خوزستان دنبال شود.

وی با تاکید بر این که لازم است تا روش‌های مختلف اشتغال جمعی و خوداشتغالی نیز در این زمینه دنبال شود گفت: با چنین اقداماتی می‌توان در مدت زمان کوتاهی جمع زیادی از ایثارگران را مشغول به کار کنیم.

معاون رییس جمهور افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های قابل قبول در بحث اشتغال در خوزستان انتظار داریم مساله بیکاری جامعه ایثارگری در خوزستان سریع‌تر از کشور حل شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان‌کرد: نرخ بیکاری بالای خوزستان اصلا پذیرفتنی نیست و چنین مساله‌ای بیانگر این است که ساختارهای مدیریتی ظرفیت به‌کارگیری پتانسیل‌های خدادادی موجود در استان را ندارند.

انتهای پیام


11246044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است