استانی 01:46 - 28 مهر 1400
یک نویسنده:
ایسنا/خوزستان نویسنده و کارگردان تئاتر خوزستانی گفت: امروزه بی‌انگیزگی در دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خوزستان موج می‌زند و نیازمند تحول هستند.

بی‌انگیزگی در دستگاه‌های فرهنگی خوزستان موج می‌زند

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که امروزه بی‌انگیزگی در ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خوزستان موج می‌زند و نیازمند تحول هستند، اظهارکرد: فردی که سابقه اداره یک کانون فرهنگی تربیتی را در کارنامه ندارد، چگونه به دنبال کرسی‌های ادارات فرهنگی در خوزستان است؟

وی گفت: به نظر می‌رسد برای ایجاد انگیزه در میان کارکنان هر مجموعه فرهنگی، مدیری توانمند و در تراز انقلاب اسلامی و همسو با دولت سیزدهم از همان بدنه برای مدیریت آن لازم است، همچون انتصاب دکتر جبلی رییس سازمان صداوسیما که خبرنگاری جهادی و از سطوح پایین‌دستی بود که با تلاش و دانش رشد کرده است.

این فعال فرهنگی و هنری همچنین گفت: جناب استاندار خوزستان اگر قایل به خرد جمعی و نظرات و دیدگاه هنرمندان، نخبگان و فرهیختگان است، پیرامون آسیب‌ها و راهکارها و چالش‌های پیش‌رو در ادارات و مجموعه‌های فرهنگی استان برای رسیدن به یکپارچگی و همسویی جلسه‌ای ترتیب دهد و نماینده ولی‌فقیه استان نیز که در حوزه‌های مختلف تلاش بسیاری دارد، به حوزه فرهنگ و هنر که مقام معظم رهبری آن را یکی از اولویت‌ها عنوان کرده است، توجه کند و حداقل دیداری با هنرمندان فعال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نظر نخبگان و هنرمندان به طور قطع می‌تواند نسبت به نظر جریان‌های سیاسی با هر نام و عنوانی، راهگشا باشد.

بوعذار تصریح کرد: افرادی که کارنامه موفق و درخشانی نداشته‌اند نباید برای گرفتن پست لابی به راه بیندازند  زیرا انتخاب چنین افراد خیانت به جامعه فرهنگی و هنری استان است و واکنش هنرمندان و فرهیختگان را در پی خواهد داشت.

این هنرمند با اشاره به نگرانی موجود در جامعه فرهنگی و هنری استان برای انتخاب مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: امروز برخی خود را مدعی می دانند اما باید به کارنامه آن ها رجوع کرد زیرا اگر مدیرانی به روی کار بیایند که در اقدام و عمل موفق نباشند، سرانجام آسیب آن متحمل جامعه فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

دبیر انجمن ادبی خوزخندان یادآوری کرد: خوزستان سرشار از ظرفیت‌ها و نیروهای سالم، خوش‌فکر و توانمند است و برخی چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری و قرآنی، مدیران جهادی و قابل ‌اعتمادند که باید از حضور آن ها بهره برد.

انتهای پیام


11280036
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است