بین‌الملل 17:11 - 01 فروردین 1402
صدراعظم آلمان ضمن بیان این که غرب باید برای دیگری طولانی در اوکراین آماده شود، گفت حتی پس از پایان جنگ، عواقب این رویارویی همچنان ادامه خواهد داشت.

شولتز: باید برای درگیری طولانی در اوکراین آماده شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت غرب باید برای دیگری طولانی در اوکراین آماده شود. وی پیش‌بینی کرد حتی پس از پایان جنگ، عواقب این رویارویی همچنان ادامه خواهد داشت. 

او دوشنبه (۲۰ مارس) در اظهاراتی گفت: ما باید خودمان را آماده کنیم که این جنگ می‌تواند مدت زیادی طول بکشد. حتی زمانی که جنگ تمام شود، همه چیز یک شبه عادی نخواهد شد. 

شولتز اظهار داشت: باید بدانیم که این جنگ تهاجمی وحشتناک و پیامدهای آن برای مدت طولانی ما را مشغول خواهد کرد. و باید با پاکسازی آوارها به مدت طولانی دست‌و‌پنجه نرم کنیم. 

وی افزود برلین نباید از تلاش برای پایان دادن به خصومت در زودترین زمان ممکن منصرف شود و مدعی شد خروج نیروهای روسیه از اوکراین پیش‌شرط اصلی برای «صلح عادلانه» است. 

به گزارش راشا تودی، شولتز در ادامه توضیح داد که تماس‌های تلفنی منظم با پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارد که این گفت‌وگوها تا یک ساعت و نیم به طول انجامیده است. وی توضیح داد که آن‌ها گاهی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، گرچه از مترجم هم استفاده می‌کنند و افزود: پوتین همیشه مودب است اما اختلاف‌نظرهای عمده بین دو طرف وجود دارد. 

در مقابل، شولتز مدعی شد با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا «مفهوم سیاسی مشترک» دارد. شولتز همچنین مدعی شد اتحادیه اروپا از آنچه ممکن است به نظر ناظران خارجی برسد، متحدتر است اما افزود این بلوک باید اصل وحدت رویه را هنگام اتخاذ تصمیم‌های مهم کنار بگذارد. 

صدراعظم آلمان اخیراً هم مدعی شده بود رئیس‌جمهور روسیه باید درک کند که در جنگ خود در اوکراین پیروز نخواهد شد و باید نیروهایش را از این کشور خارج کند.

پایان پیام/ 


11845386
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ترکیه از آمریکا به دلیل استاندارد‌های دوگانه پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام آگاه آمریکایی از ارسال موشک‌های دوربرد این کشور به اوکراین به صورت مخفیانه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است