بین‌الملل 17:12 - 06 خرداد 1402

ادعای آمریکا درباره حمله سایبری چین به زیرساخت‌های دریایی خود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ادعا کرد که چین قادر به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های حیاتی ایالات متحده از جمله خطوط لوله نفت و گاز و همچنین سیستم های ریلی این کشور است!

به گزارش الجزیره، هفته گذشته هشدار داده شد که یک کارزار جاسوسی سایبری چینی اهداف نظامی و دولتی در ایالات متحده را هدف قرار داده است.

بر این اساس، «متیو میلر» (Matthew Miller) سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده این است که چین تقریباً به طور قطع قادر به انجام حملات سایبری است که می تواند خدمات زیرساختی حیاتی در داخل ایالات متحده از جمله علیه خطوط لوله نفت و گاز و سیستم های ریلی را مختل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: برای دولت و مدافعان حوزه های دفاع سایبری در بخش خصوصی و دولتی بسیار مهم است که هوشیار بمانند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که نیروی دریایی آمریکا چندی پیش از حمله سایبری به زیرساخت های حیاتی خود خبر داد.

شبکه سی ان بی سی در این خصوص گزارش داده بود که یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه این نیرو هدف حمله سایبری قرار گرفته است مدعی شد: برای ما جای تعجب نیست که چین نه تنها در سال های اخیر که به مدت چند دهه از این شیوه استفاده می‌ کند.


11901253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی حملات خود به حدیده یمن را از سر گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عبری ادعا کردند که پهپادی که توسط ارتش (رژیم) اسرائیل سرنگون شد به سمت میدان گازی کاریش در حرکت بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۷۵ گروه از بایدن و کنگره آمریکا خواسته‌اند تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را همین الان متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که نایب رئیس مجلس این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب ایران به تهران سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صندوق بین‌المللی پول درباره ضعیف‌ترین رشد اقتصادی در دهه‌های اخیر هشدار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نشنال اینترست در مطلبی نوشت که اروپایی‌ها بیش از حد به این واقعیت عادت کرده‌اند که ایالات متحده تمام هزینه‌های ناتو را بر عهده می‌گیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه چین به همتای فیلیپینی خود در مورد استقرار اخیر سامانه موشکی میان‌برد تایفون آمریکا در فیلیپین هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه رای الیوم نوشت: مبارزان مقاومت با گذشت زمان و ساخت بمب‌های قوی‌تر در کرانه باختری، اشغالگران را به شدت به وحشت انداخته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ارسال یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال به غزه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور بلاروس در پیامی به رهبر کره‌شمالی قول داده است تا همکاری‌ها با پیونگ یانگ را گسترش دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است