بین‌الملل 13:05 - 06 مهر 1401

محور مقاومت با سرکشی و طغیان آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی المسیره از برگزاری کنفرانس سالیانه علمای یمن با حضور شماری از شخصیت‌ها و مقامات دینی جهان اسلام تحت عنوان» «مسائل امت اسلامی، نگرانی‌ها و انتظارات» خبر داد.

شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه علمای مقاومت در این کنفرانس گفت: محور مقاومت با وجود سرسپردگی بسیاری از کشورهای اسلامی، با سرکشی و طغیان آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: یمن الگوی پیشرفته‌ای از استقامت در مقابل تجاوز و محاصره را ارائه کرد.

شیخ «محمد الموعد» سخنگوی شورای علمای فلسطین ضمن سخنرانی در این کنفرانس گفت: از همراهی پرشور ملت یمن برای برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر (ص) و همچنین ابراز همبستگی آنها با آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی به تلاش برای اجرای طرح تجزیه مکانی و زمانی مسجد الاقصی بدون هیچ گونه موضع گیری قوی اسلامی علیه آن، ادامه می‌دهد.

شیخ الموعد ادامه داد: برخی علمای امت اسلامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گویند در حالی که جشن گرفتن میلاد پیامبر (ص) را حرام می‌دانند. این در حالی است که جشن گرفتن میلاد پیامبر (ص) وحدت را در میان فرزندان امت اسلامی تقویت می‌کند.

«عبدالمجید الحوثی» رئیس اداره اوقاف یمن نیز در این کنفرانس گفت: نهادهای عالِم محور که ادعای نمایندگی اسلام دارند، در قبال تجاوز به یمن و ارتکاب جنایت‌های هولناک علیه مردم آن سکوت کردند.

وی تأکید کرد: کنفرانس علمای یمن با استناد به مسئولیت پذیری برای گفتن سخن حق آغاز به کار کرد و ماهیت مذهبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای ندارد. علمای یمن در مقابل تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی خواهند ایستاد.

«حسین الهدار» مفتی استان البیضاء یمن از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود که در آن اظهار داشت: تجاوز و محاصره علیه یمن باعث ایجاد بحران انسانی بزرگی در میان ملت یمن شده است و علمای دینی مسئول ترغیب مردم به همکاری با یکدیگر علیه تجاوز و محاصره هستند.


11698127
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است