سیاسی 11:39 - 25 فروردین 1400
جمعی از سناتورهای دموکرات آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور کشورشان از تلاش ها برای بازگشت واشنگتن به برجام حمایت کردند.

حمایت تعدادی از سناتورهای دموکرات از بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، 27 سناتور دموکرات طی نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق هسته ای در جریان است از تلاش های واشنگتن برای بازگشت به برجام حمایت کردند.

این سناتورها که تیم کاین سناتور ویرجینیا و عضو کمیته های روابط خارجی و نیروهای مسلح سنا و کریس مورفی سناتور کنتیکت و رئیس کمیته های فرعی خاور نزدیک، جنوب آسیا، آسیای میانه و ضدتروریسم در راس آنها قرار دارند، سه شنبه شب نامه خود را به جو بایدن ارائه داده و در آن از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج یک جانبه از توافق هسته ای درسال 2018 انتقاد کردند.

آنها همچنین در این نامه آورده اند: خساراتی که در چهار سال گذشته ایجاد شد کشور ما را با چالش های متعددی در سراسر دنیا مواجه کرد. تردیدی نیست که یکی از اولویت های زودهنگام و ضروری در زمینه امنیت ملی شما باید بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باشد.

این سناتورها افزودند: ما به طور قوی از بازگشت به برجام و استفاده از رویکرد پایبندی در برابر پایبندی به عنوان نقطه آغاز تنظیم مجدد روابط با ایران حمایت می کنیم. اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی به تعهدات خود در برجام باشد، ایالا متحده نیز باید مایل به بازگشت به این توافق و کاهش تحریم ها ذیل برجام باشد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و گروه 1+4 در چارچوب کمیسیون مشترک با هدف احیای برجام و بازگشت آمریکا به این توافق این روزها در وین در حال برگزاری است. تیم آمریکا نیز هفته گذشته در وین حضور داشت اما هیچ گفت وگو میان مقامات ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود در تهران با بیان اینکه "این آمریکا بوده که از توافق خارج شد و عهدات خود را نقض کرد" خاطر نشان کرد: اگر آمریکا می خواهد قادر به بازگشت به برجام باشد، باید کلیه تحریم ها را لغو کند. باید فهرست تمام تحریم ها را طبق وظیفه ای که بر اساس برجام دارد، ارائه دهد. البته ما یک فهرست مثالی، نه یک فهرست کامل به آنها ارائه کردیم تا بدانند که با چه چیزی طرف هستند. طبق برجام آمریکا وظیفه دارد که فهرست تمام تحریم ها را ارائه کند و سپس همه شان را بردارد. این سیاست غیرقابل تغییر ماست.

دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: ما نشست وین را با حضور روسیه، چین و سه کشور اروپایی برگزار می کنیم. آمریکا در این مذاکرات حضور ندارد زیرا عضو برجام نیست. ما داخل برجام هستیم. بنابراین آن کسی که باید بلیط عضویت در توافق را بخرد، ایران نیست بلکه آمریکایی ها هستند. قدرت آنها بیرون از اطاق برجام است اما ما در داخل اطاق هستیم. ما نیازی به ورود نداریم پس آنها نمی توانند شرط بگذارند.

انتهای پیام


11025279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است