استانی 12:50 - 08 خرداد 1402

حضور ۳۰۰ میهمان خارجی در مراسم ارتحال امام راحل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ضمن تشریح آخرین اقدامات مرتبط با مراسم بزرگداشت چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل اظهار داشت: بزرگترین دستاورد ملموس معمار کبیر انقلاب در جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به عظمت روح امام خمینی (ره) پایدار است گفت: اعتقاد دارم که امام شخصیتی عرفانی بود و همچنان زنده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی با بیان اینکه نباید از نقد شدن بهراسیم گفت: پس از اینکه انتقاد باید به دنبال ترمیم و تصحیح امور باشیم.

انصاری با اشاره به سه محور در خصوص امام خمینی (ره) عنوان داشت: محور اول خصوصیت و ویژگی‌های فردی ایشان، محور دوم اهداف و محور سوم دستاورد ملموس مبارزه امام و یاران ایشان است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) از پوشش رسانه‌ای مراسم سالگرد ارتحال امام راحل توسط ۲۶ رسانه بین المللی از لبنان، چین، روسیه، عراق، آمریکا، ژاپن، انگلستان خبر داد و بیان داشت: این مراسم با حضور ۳۰۰ میهمان خارجی و عزیمت بیش از ۷۰۰ هزار نفر به تهران برگزار خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی گفت: مراسم از ساعت هشت صبح و سخنرانی مقام معظم رهبری ساعت ۹ آغاز می‌شود و همچنین شب سالگرد ارتحال ساعت ۲۰:۳۰ برنامه رسمی داریم و رئیس جمهور سخنران این مراسم خواهد بود.

انصاری از برگزاری مراسم‌های خاص اقلیت‌های مذهبی از کلیمیان تا مسیحیان خبر داد و اظهار داشت: امام خمینی فقط متعلق به شیعیان نیست و به همین موازات مراسم گسترده ای هم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در سفارت‌های ایران و محافل ادبی و هنری در داخل و خارج کشور و برنامه‌ی ویژه ای برای نیروهای مسلح برگزار می‌شود و بسته‌های ویژه ای برای میهمانان خارجی و نشست‌ها تدارک دیده شده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ضمن تقدیر از همکاری وزارت خانه‌های دولت افزود: کارهای فرهنگی با ۲۰ زبان خارجی انجام شده است.

وی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه بیمه زائران را از نقطه مبدا تا مقصد برعهده دارند و ایستگاه‌های صلواتی پیرامون حرم و تعمیرات خودروها و موتور سیکلت های زائران انجام می‌شود و زائران از روز حضور تا روز خروج تحت خدمات پزشکی قرار خواهند داشت و بیمارستان‌های دولتی و بخشی از بیمارستان‌های خصوصی آماده پذیرش می‌باشند، همچنین بیمارستان‌های صحرایی در محوطه حرم حتی برای جراحی‌های محدود ایجاد شده و وزرات بهداشت، ارتش و شهرداری تهران امکانات خود را مستقر کرده اند.

انصاری به کمیته‌های سه گانه اجرایی، امنیتی و فرهنگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: ابن کمیته‌ها فعال و برنامه ریزی ها انجام و دستورات لازم با سراسر کشور صادر شده و کانال‌ها و ایستگاه‌های یخ برای گرمازدگی در نظر گرفته ایم و پارکینگ‌های زیادی احداث کردیم و بالغ بر ۲۰ هزار اتوبوس باید در پارکینگ‌ها مستقر شوند، همچنین کریدورهای مخصوص برای تردد از پارکینگ تا حرم و ویلچرها برای معلولان در نظر گرفته شده و برخی خودروهای برقی هم برای حمل و نقل خواهیم داشت.

وی یادآور شد: دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به فعالیت اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: قرارگاه شهید فهمیده با حضور ۲۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف پای کار است و پذیرایی از میهمانان از شروع حرکت و استقرار آنها در شهر و شهرستان‌های تهران انجام می‌شود و چند ۱۰ هزار صندلی چیده شده و نمایشگرهای زیادی برای صحن‌ها و حتی زیرزمین حرم در نظر گرفته ایم تا مردم این مراسم را از دست ندهند و در حوزه حمل و نقل نیز تمام ظرفیت‌های اتوبوسرانی تهران و مترو را به کار گرفته ایم و برخلاف تبلیغات دشمنان شاهد حضور مردم خواهیم بود.


11902755
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است