استانی 20:17 - 09 خرداد 1402

اختصاص ۳.۶ میلیارد مترمکعب حق آبه تالاب زریوار

به گزارش خبرنگار مهر، شادی لاهورپور روز سه شنبه در نشست تخصصی ظرفیت سازی دستگاه‌های استانی در ارتباط با تالاب بین المللی زریوار در سنندج، اظهار داشت:

وی افزود: همواره مباحثی در ارتباط با مضرات نیزارها بیان می‌شود در حالی که نیزار جزئی از اکوسیستم تالاب و محلی برای زیست گونه‌های جانوری است.

لاهورپور با اشاره به رفع برخی از مشکلات تالاب زریوار اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون با پیگیری و حمایت استاندار و جدیت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اقدامات ارزشمند و تأثیرگذاری برای تالاب انجام شده است.

وی افزود: تکمیل طرح جلوگیری از ورود فاضلاب روستاهای حاشیه تالاب به داخل آن و تصویب و اختصاص حق آبه تالاب از سد گاران به میزان ۳.۶ میلیارد مترمکعب در سال از مهمترین اقدامات انجام شده برای حفاظت از تالاب است.

رئیس اداره حفاظت تالاب بین‌المللی زریوار با بیان اینکه حفظ و حراست از این تالاب رسالت همگانی است، افزود: اگر افرادی نسبت به وضعیت تالاب زریوار انتقاداتی دارند باید به صورت تخصصی و با نگاه کارشناسی باشد تا به طور اصولی و با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان ذیربط مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم افراد از اظهار نظرهای بدون پایه و اساس علمی در خصوص دریاچه زریوار که بیشتر آسیب زا هستند، خودداری کنند.


11904165
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است