استانی 17:35 - 08 خرداد 1402

مقاوم سازی بیش از ۴۹ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر؛ قاسم تنها بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مسکن روستایی در روستای شواکند اظهار کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در یک هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه در سطح استان برای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد ۴۹ هزار و ۳۰۶ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم سازی شده و تعداد ۳۹ هزار و ۵۲۹ واحد به صورت نیمه بادوام و بی دوام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی متوسط مقاوم سازی در سطح روستاهای استان را ۵۵.۵ درصد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه خراسان جنوبی در این زمینه از متوسط کشوری که حدود ۵۲ درصد بوده جلوتر است.

تنها با بیان اینکه از محل سهمیه سال ۱۴۰۱ برای بحث مقاوم سازی مسکن روستایی تعداد ۳ هزار و ۶۵۰ فقره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه به استان اختصاص یافته است، افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با نرخ کارمزد ۵ درصد می‌باشد که تمام متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد معرفی شدگان به بانک‌های عامل برای بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۳ هزار و ۶۵۰ فقره پرونده بوده که ۱۰۰ درصد انجام شده است، یادآور شد: انعقاد قرارداد برای ۳ هزار و ۳۳۴ فقره پرونده با ۹۱ درصد مجموع پرونده‌ها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح در روستاهای استان اجرای فونداسیون برای یک هزار و ۷۳۲ واحد، اسکلت و سقف برای یک هزار و ۲۷ واحد و پایان کار سفت کاری برای ۳۸۸ واحد صورت گرفته است.

تنها با بیان اینکه در مجموع تعداد ۴ هزار و ۴۷۲ واحد در حوادث طبیعی استان با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان بازسازی شده است، گفت: بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این واحدها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۶ واحد در سل گذشته بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای وقوع زلزله‌های بشرویه و طبس در سال گذشته تعداد ۶۵۰ واحد احداثی تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمانی واحدها انجام شده و متقاضیان در حال معرفی به بانک‌های صادرات و ملت می‌باشند.


11903066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است