اقتصادی 16:31 - 08 آذر 1401

ویژگی‌های منحصر به فرد سکونت در محله پاسداران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران که از ۲۲ منطقه تشکیل شده است. زندگی در هریک از این مناطق تجربه متفاوتی را به همراه دارد. در این مطلب قصد داریم شرایط و ویژگی‌های محله پاسداران را برای شما شرح دهیم. اگر قصد خرید خانه در این محله را دارید، باید بگوییم که در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ چرا که با زندگی در یک محله عالی، یک سرمایه‌گذاری پرسود را نیز تجربه می‌کنید.

محله پاسداران تهران کجاست؟

محله پاسداران در شمال شرق تهران قرار دارد و دسترسی راحتی به شمال شهر تهران دارد؛ در نتیجه خرید آپارتمان در پاسداران نیازمند بودجه بالایی بوده، اما در مقابل از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. این محله جزو مناطق ۳ و ۴ شهرداری تهران قرار دارد، اما در تقسیم‌بندی‌های جدید محله پاسداران جزو منطقه ۴ تهران به شمار می‌آید. یکی از خیابان‌های طولانی شمال شرق تهران مربوط به خیابان پاسداران است که ۹ کیلومتر طول دارد.

تاریخچه محله پاسداران تهران

قبل از آن که این منطقه به عنوان پاسداران کنونی ساخته شود، اولین بار ناصرالدین شاه این منطقه را به عنوان استراحتگاهی میان کاخ صاحبقرانیه و کاخ پادشاهی خود انتخاب کرد تا در زمانی که قصد مهاجرت به این کاخ را داشت بتواند در اواسط راه کمی استراحت کند. پس از ناصرالدین شاه، به مرور زمان و با گسترش شهرنشینی در این منطقه، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند به دلیل آب و هوای خوب، این منطقه را برای ییلاق انتخاب کنند.

این رویه تا اواخر دوران سلطنت رضا پهلوی ادامه داشت و در دوره‌ای نیز به محله سلطنت آباد شهرت یافت و کم کم به منطقه نظامی تبدیل شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی نام این منطقه به پاسداران تغییر یافت.

ویژگی‌های منحصر به فرد سکونت در محله پاسداران

معرفی بهترین محله پاسداران تهران

نگارستان

بوستان

اختیاریه

هروی

گل نبی

ضرابخانه

بهستان

شهرک شهید چمران

کلاهدوز

دروس

بهارستان

فرمانیه

احتشامیه

اقدسیه

دسترسی به محله پاسداران

یکی از دلایل محبوبیت پاسداران دسترسی آسان این محله به سایر محله‌های تهران است. پاسداران در طرح ترافیک شهری قرار ندارد و شما به راحتی با اتومبیل شخصی خود می‌توانید در این محله تردد کنید. همچنین وجود چهار ایستگاه مترو نوبنیاد، زین‌الدین، هروی و حسین آباد که در این محله قرار دارند.

امکان رفت و آمد راحت را برای ساکنان این منطقه فراهم کرده است. علاوه بر ایستگاه‌های مترو خطوط اتوبوس و تاکسی فراروانی نیز در این محله قرار دارند.

ویژگی‌های منحصر به فرد سکونت در محله پاسداران

امکانات محله پاسداران

یکی از مهم‌ترین دلایل شناخت این محله در بین ساکنان تهران، امکانات رفاهی مناسبی است که در پاسداران وجود دارد. در ادامه مطلب به این امکانات می‌پردازیم.

امکانات تفریحی

بوستان سبز

بولینگ شیان

خانه بازی مادر-کودک پردیس

پارک جنگلی شیان

بوستان مازیار و نارنجستان

عمارت تاریخی ضرابخانه

اماکن مهم دولتی

سازمان صنایع دریایی در خیابان پاسداران

اداره صنایع دفاع در خیابان پاسداران

چاپخانه بانک مرکزی در خیابان پاسداران

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خیابان شهید جعفری

سفارتخانه گرجستان

سفارتخانه سوئیس

مراکز مهم درمانی

مرکز بهداشتی لبافی‌نژاد

مجتمع درمانی پاسداران

بیمارستان هدایت

بیمارستان فوق تخصصی گلستان

بیمارستان چمران

مراکز تجاری

مرکز خرید پریس سنتر

مرکز خرید آرتمیس

مرکز خرید پاسداران،

مرکز خرید کوهستان

برج سفید

مرکز خرید خانه سام

مرکز خرید پارس

مرکز خرید احتشامیه

مرکز خرید امیر

مرکز خرید مایسا

مرکز خرید پرنس

سرای محله پاسداران

سرای محله پاسداران که در سه راه ضرابخانه قرار دارد، جز یکی از اصلی‌ترین سرای محله‌های تهران ساخته شده است. در این سرای محله، به صورت گسترده برنامه‌های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

معرفی بهترین رستوران‌های پاسداران

آیا تا به حال از رستوران‌های لوکس و بی‌نظیر پاسداران چیزی شنیده‌اید؟ در این محله رستوران‌هایی قرار دارد که با رفتن به آنجا و گذراندن وقت می‌توانید خاطرات به یادماندنی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. در ادامه به تعدادی از این رستوران‌ها می‌پردازیم.

رستوران لبخند

رستوران صفویه تهران

رستوران جاست برگر

رستوران نایب

رستوران بیروت

قیمت خانه در محله پاسداران تهران

قیمت خرید و اجاره آپارتمان در تهران در تمام این مناطق ۲۲ گانه متفاوت است. همانطور که گفتیم پاسداران یکی از مناطق شمال شرق تهران است که در دسته مناطق لوکس و گران‌قیمت تهران قرار می‌گیرد و از دیرباز تاکنون مورد توجه شاهان بسیاری قرار گرفته است. قیمت خرید آپارتمان در پاسداران با توجه به متراژ و قدمت بنا متفاوت است؛ اما به طور میانگین قیمت هر متر آپارتمان در پاسداران از ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون متغیر است. برای مثال برای خرید یک واحد آپارتمان ۶۸ متری نوساز در پاسدارن به ۷ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11751342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است