استانی 22:33 - 12 فروردین 1402

۱۸ نفر در تصادفات نوروزی آذربایجان غربی جان باختند

سرهنگ رضا پناهی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم روند کاهشی تلفات سوانح رانندگی طی ایام نوروز در استان گفت: البته نگران روزهای آتی که دور برگشت سفرهای نوروزی صورت می‌گیرد، هستیم و امیدواریم با رعایت موارد ایمنی، در روزهای آینده هم شاهد تصادفات به ویژه سوانح فوتی نباشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی امسال که از حدود یک هفته مانده به عید آغاز شده است، اضافه کرد: البته این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ نفر بود که امسال شاهد کاهش پنج نفری و ۲۲ درصدی در این خصوص در آذربایجان غربی هستیم.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تصادف فوتی و جان باختن ۲ نفر در جاده‌های استان بودیم، ادامه داد: این کاهش در سایه همکاری و همراهی مردم، مسافران نوروزی و هوشیاری رانندگان و همچنین تلاش پلیس راه در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در جاده‌ها اتفاق افتاده است.

سرهنگ پناهی مقدم اظهار کرد: در حال حاضر شاهد آغاز روند بازگشت مسافران نوروزی در جاده‌های استان نظیر دیگر مناطق کشور هستیم که امیدواریم با رعایت موارد ایمنی و همچنین سرعت مطمئنه در کنار پرهیز از اقدامات خطرساز در جاده‌ها، روزهای ایمن دیگری را در ایام آتی پیش رو داشته باشیم.

وی گفت: از جمله مهمترین عوامل ایجاد تصادف در جاده‌ها به ویژه در ۳۰ کیلومتری منتهی به شهرها، افزایش سرعت، سبقت‌های غیرمجاز، نداشتن فاصله طولی مناسب با خودرو جلو و البته در برخی موارد خواب آلودگی و به تبع آن، ناتوانی در کنترل خودرو است که بسیار خطرساز بوده و باید از این موارد به ویژه در سفرهای نوروزی پرهیز شود.

از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون روند کاهشی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان غربی نسبت به نوروز سال گذشته ادامه داشته و این در حالی است که میزان تردد و ورود و خروج به استان روند افزایشی نسبت به سال گذشته دارد.


11853367
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است