اقتصادی 21:37 - 28 دی 1400

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: گمرک تابع سیاست‌های مراجع قانونی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های سیاستگذار در حوزه تجارت خارجی است.



وی افزود: در نشست امروز با اعضای اتاق بازرگانی ایران، رییس کل گمرک ایران هرگونه تصمیمی در خصوص واردات کالا‌ها و تعیین ماخذ حقوق و عوارض آن‌ها به ویژه خودرو و موبایل را در بودجه سال آینده، بر درآمد‌های گمرک موثر دانست که با مصوبه قانون بودجه سال آتی و طی شدن تشریفات تصویب با ابلاغ دولت به گمرک قابل اجرا خواهد بود و تا این لحظه در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و روند بررسی لایحه بودجه در مجلس در حال انجام است و هنوز به قانون تبدیل نشده است.



لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به نقل از رییس کل گمرک در برخی رسانه‌ها توضیح داد: ضمن تکذیب اخبار منتشره در ممنوعیت یا محدودیت و یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه، در جلسه امروز، رئیس کل گمرک تاکید کرده است که واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست‌های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست‌های سایر سازمان‌های سیاستگذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالا‌ها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند را انجام دهد.



لطیفی افزود: رئیس کل گمرک ایران در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر ماخذ تعرفه‌ها بر درآمد گمرکی، هر گونه تصمیمی در سیاست‌های تجارت خارجی، تعرفه‌ها و حقوق ورودی را بر درآمد گمرکی سال آینده موثر دانست.



سخنگوی گمرک گفت: در حال حاضر برای گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار حقوق ورودی با ماخذ ۱۲ درصد اعمال می‌شود و کماکان روند واردات ادامه دارد و منعی برای ورود آن وجود ندارد، ضمنا در متن لایحه بودجه که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است، در زمینه محدودیت، ممنوعیت یا تغییر ماخذ و تعرفه‌ها تصمیمی اتخاذ نشده است.


11416336
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز ۱۷ اردیبهشت، شاخص کل بورس هزار و ۶۱۹ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند حرکتی شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ گفت: سال گذشته ۱۳۷ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم و هدفگذاری ما برای امسال ۱۵۰ هزار تن صادرات است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به روند افزایش میزان جوجه ریزی ها و تولید مرغ، صادرات مرغ از اواخر سال گذشته آغاز شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال حداقل ۳۰۰ هزارتن مرغ صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ صنعت برق کشور شکسته شد و در یک روز ۱۶۳ میلیارد تومان معامله در بورس انرژی صورت گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در ۵ هزار هکتار زمین آغاز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان بانک مرکزی، بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد اقدامی که می‌تواند در شناسایی خانه‌های خالی نقش آفرینی کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرزین از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد با بیان اینکه آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشد‌های اقتصادی سال‌های اخیر است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر اقتصاد در تشریح روش‌های تامین مالی برای تحقق جهش تولید، گفت: شورای تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد برای این منظور تشکیل شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است