سیاسی 11:15 - 25 فروردین 1400

تکذیب از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ/ دزد ناشی به کاهدان زد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی که به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از سایت هسته‌ای نطنز بازدید کرده بود، ظهر چهارشنبه به خبرنگاران، گفت: طبق مشاهدات از سایت نطنز؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در نطنز کار می‌کنند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد شده که در حال نوسازی است.

او با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی و برمبنای وظایف و مسئولیت‌های نظارتی مجلس؛ تعدادی از اعضای کمیسیون و افراد متخصص این حوزه برای بررسی ابعاد حادثه از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق مشاهدات ما؛ اخلالی در یکی از واحدهای نطنز ایجاد شده بود که اقدامی کور بوده و تنها خسارتی سطحی به بخشی از واحدهای نیرورسانی این تأسیسات وارد کرده است.

عزیزی با بیان اینکه «دزد ناشی به کاهدان زده است»، گفت: این حادثه اخلالی را در روند نیرو رسانی ایجاد و تنها به بخشی از واحدهای انتقال برق سایت نطنز آسیب وارد کرده است؛ حادثه آن چنان مهمی رخ نداده است و متخصصین با قدرت و جدیت در حال بررسی و رفع مشکلات هستند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر از مدار خارج شدن هزاران سانتریفیوژ در نطنز تصریح کرد: آقایان لابد طبق شنیده‌ها اظهار نظر می‌کنند اما ما طبق نظارت میدانی گزارش می‌دهیم؛ نقطه به نقطه این تأسیسات را بازدید و بررسی کردیم، تنها به بخشی از کابل‌های مسیر تأمین برق این تأسیسات خسارت وارد شده است.

او افزود: کارشناسان و متخصصان سایت نطنز در حال بررسی و چک کردن تمامی سانتریفیوژهای این تأسیسات هستند لذا بر اساس آنچه مشاهده کردیم؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در نطنز کار می‌کنند و بخشی از این سانتریفیوژها هم نیازمند بررسی برای ترمیم و یا تعمیر هستند.

عزیزی گفت: به طور طبیعی ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژها خواهد شد که هم اکنون از این منظر سانتریفیوژها در حال بررسی هستند اما اینکه گفته می‌شود هزاران سانتریفیوژ از کار افتاده‌اند طبق بررسی‌های ما؛ کاملاً تکذیب می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در پی این حادثه هیچ گونه نشتی در نطنز اتفاق نیفتاده است، افزود: دشمن به اهدافش نرسیده و نتوانسته خسارات موردنظر را وارد کند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد کرده که در حال نوسازی است.

او در عین حال با تقدیر از تلاش دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: صنعت هسته‌ای کشور رو به پیشرفت است و پس از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تمام تلاش متخصصان داخلی کشور نیز تحقق اهداف بلند این قانون و افق‌های پیش بینی شده در صنعت هسته‌ای است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن این موفقیت‌ها و رشد و شکوفایی صنعت هسته‌ای ایران را ندارند لذا تلاش می‌کنند تا با استفاده از برخی عوامل وابسته و واداده به این صنعت آسیب زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اراده برادران ما در صنعت هسته‌ای و مسئولین کشور بر این قرار گرفته است که هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کنند لذا سانتریفیوژهای آسیب دیده با نسل‌های پیشرفته‌تر و با کیفیت تر جایگزین خواهند شد.


11025485
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است