بین‌الملل 16:35 - 14 آذر 1400
وزیر خارجه لبنان در جریان مشارکت در کنفرانس رم، اولویت‌های دولت از جمله مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول و اصلاحات به ویژه در زمینه برق و بخش بانکی و همچنین برگزاری انتخابات پارلمانی را مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه لبنان: دولت متعهد به سیاست خویشتنداری است

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در تعدادی از همایش‌ها در این کنفرانس شرکت کرد که در آن شماری از مسؤولان سازمان ملل، کشورهای اروپایی و عربی حضور داشتند و در جریان آن با جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص کمک‌های ارائه شده این اتحادیه به لبنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار ضمن بررسی روابط لبنان با کشورهای عربی به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بر هویت عربی لبنان و پایبندی دولت به سیاست خویشتنداری و دوری گزیدن از بحران‌های منطقه تاکید شد.

بورل نیز بر لزوم انجام اصلاحات برای استفاده از حمایت مالی در چارچوب برنامه‌ها با صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد و مسأله آوارگان سوری و تاثیر آن بر وضعیت داخلی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی لبنان و همچنین لزوم ایجاد همگرایی‌های جدید برای حل آن را مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام


11351646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است