بین‌الملل 19:38 - 06 خرداد 1402

سکوی پرتاب راکتی که صهیونیست‌ها را ترسانده است!

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم، سخنان زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در خصوص چگونگی ترور فرماندهان جهاد و همچنین تحول بزرگی که در جنگ اخیر میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی رخ داد را بررسی نمود.

عطوان با اشاره به سخنان زیاد نخاله در خصوص چگونگی ترور فرماندهان جهاد اسلامی نوشت: زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی، تاکید کرد که ترور فرماندهان گردان‌های قدس به دلیل وجود شکاف امنیتی نبوده، بلکه این اتفاق در نتیجه عدم رعایت دستورالعمل‌های سازمانی و سهل‌انگاری در استفاده از تلفن همراه بوده است. این توضیحات بسیار شوکه‌کننده است.

این تحلیلگر جهان عرب ادامه داد: کاملاً مشخص بود که رژیم اشغالگر صهیونیستی با در اختیار داشتن بدافزار جاسوسی پگاسوس تمامی مکالمات تلفنی را رصد می‌کند و از آن برای رهگیری فرماندهان مقاومت و ترور آنان استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدارهای خود با رهبران عرب و عدم استفاده آنان از تلفن همراه هوشمند، نوشت: سال گذشته در بیروت با زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی دیدار کردم. این دیدار تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت. نخاله از تلفن همراه استفاده نمی‌کند. حال سوال اینجاست که چرا فرماندهان جهاد در اجرای این دستورالعمل امنیتی کوتاهی کرده‌اند.

عطوان ادامه داد: تمامی انقلاب‌ها در تاریخ در معرض شکاف‌های امنیتی، جاسوس‌ها و قصور رزمندگان خود بوده‌اند؛ اما این انقلاب‌ها در نهایت، اشغالگران را شکست داده‌اند و وطن خود را از لوس آنان پاک کرده‌اند. انقلاب فلسطین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی پاسخ رزمندگان جنبش جهاد اسلامی به تجاوزهای صهیونیست‌ها و شلیک بیش از ۱۴۰۰ موشک به سمت شهرک‌های اطراف غزه و تل‌آویو را پاسخی قوی و کوبنده توصیف کرد و افزود: پاسخ فلسطینیان، هم فرماندهی سیاسی و هم فرماندهی نظامی «اسرائیل» را به هم ریخته است. پاسخ فلسطینیان، همچنان قوی است و دشمن نه تنها نتوانسته از اراده واکنش و پاسخ فلسطینیان بکاهد، بلکه باعث افزایش آن نیز شده است.

این تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تحول جدید و بزرگی که در جنگ اخیر میان مقاومت و رژیم صهیونیستی رخ داد، نوشت: یافتن یک سکوی پرتاب موشک در روستای نزله در طولکرم، که برای پرتاب موشک‌های ساخت داخل به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور استفاده شده بود، تحولی مورد انتظار بود. این تحول، مقدمه انتقال تکنولوژی ساخت موشک و چه بسا پهپاد از غزه به کرانه باختری است. این رخ‌داد برای رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان بسیار ترسناک است؛ چرا که شهرک‌های صهیونیستی و شهرهای فلسطینی‌نشین درهم آمیخته‌اند.

وی ادامه داد: هیچ شکی نداریم که مقاومت فلسطین و به ویژه جنبش جهاد اسلامی، عملکرد نیروهای خود در نبرد اخیر را مورد بررسی قرار خواهد داد، از برخی اشتباهات صورت‌گرفته درس خواهد گرفت و احتیاط لازم جهت عدم تکرار آن‌ها در نبردهای پیش‌رو را لحاظ خواهد کرد.

عطوان در پایان مقاله خود با اشاره به ضعف سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جنبش فتح نوشت: ترور رهبران این جنبش، دلیل ضعف آن نیست؛ بلکه ضعف آن به قرارداد اسلو برمی‌گردد که نیرنگی بزرگ در تاریخ مسأله فلسطین است؛ اما جنبش‌های جدید مقاومت به خوبی از این رخ‌دادها درس گرفته‌اند که به خود تکیه کنند و روی هیچ کشور عربی یا جامعه به اصطلاح جهانی حساب باز نکنند، از این روی، پیروزی آنان حتمی است.


11901329
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایتالیا از اسرائیل و ایران دعوت کرد محتاط باشند تا از تشدید تنش جلوگیری کنند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری غزه درباره حجم گسترده تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های اداری در غزه گزارش داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون اروپا از اسرائیل و ایران خواست تا از تشدید بیشتر درگیری خودداری کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حملات موشکی به اراضی اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال گلوله از این کشور به اوکراین را بهتر از اعزام نیروی آمریکایی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است