بین‌الملل 12:51 - 17 آذر 1402
تصاویر ماهواره‌ای دانشگاه اورگون نشان می‌دهد که حدود 30 درصد کل زیرساختهای شهری در سراسر نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی ویران شده است.

30 درصد زیرساخت‌های نوار غزه ویران شده است+ نقشه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی صبح جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته به بیش از 400 هدف در کل غزه از طریف زمین، دریا و هوا حمله کرده است که بیشترین حملات از زمان پایان آتش بس در روز جمعه هفته گذشته محسوب می‌شود.

ارتش اسرائیل همچنین گفته که نیروهایش در نوار غزه به ادامه عملیاتها برای شناسایی و تخریب تونلهای زیرمسنی و دیگر زیرساختهای نیروهای حماس ادامه میدهند. 

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه خود از بمباران دو ساعته مناطق مختلف خان یونس در جنوب غزه خبر داده و گفته که نیروهای دریایی این رژیم مواضع دریایی حماس را در مرکز و جنوب غزه هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی درحالی از حمله به اهداف حماس سخن می‌گوید که از آغاز جنگ اغلب هداف غیرنظامی، زیرساختها و مناطق مسکونی را هدف حملات خود قرار داده است که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از 17 هزار غیرنظامی شده است.

براساس گزارش سی ان ان، تجزیه و تحلیل ماهواره‌ای توسط محققان مرکز فارغ التحصیلان CUNY و دانشگاه ایالتی اورگان نشان می‌دهد که بین 29 تا 37 درصد از تمام سازه های نوار غزه تا 4 دسامبر آسیب دیده‌اند.

این گزارش می‌گوید که در مقام مقایسه، این ارقام تا روز 5 نوامبر بین 13 تا 18 درصد بود.

 

نقشه تخریب زیرساختهای غزه از 7 اکتبر تا 4 دسامبر

 

پیش از این دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه وابسته به جنبش حماس اعلام کرده بود که، از هفتم اکتبر تاکنون ۶۱ درصد منازل و واحدهای مسکونی در غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند.

این نهاد اعلام کرد، در جریان حمله به نوار غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ هزار تن مواد منفجره به منازل شهروندان، بیمارستان‌ها، مدارس و موسسات مدنی انداختند.

پایان پیام/م

 


12013712
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور بلاروس در پیامی به رهبر کره‌شمالی قول داده است تا همکاری‌ها با پیونگ یانگ را گسترش دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس روس معتقد است فرانسه به دلیل تنش‌های بالای سیاسی قادر به مدیریت رویداد‌های بین‌المللی از جمله المپیک نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج نظرسنجی جدید فاکس نیوز از فاصله دو امتیازی ترامپ و هریس در ایالت های مختلف خبر می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا و پادشاه اردن درباره بحران غزه و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در این باریکه گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دونالد ترامپ اعلام کرد قصد دارد گردهمایی دیگری را در باتلر پنسیلوانیا برگزار کند جایی که تلاش کردند او را بکشند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد شنبه از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری ریانووستی در گزارشی نوشت اوکراین جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به دلیل هراس از حملات روسیه در کشور‌های ثالث مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی تاکید کرد که ارتش‌های غربی قادر به توقف حملات نیرو‌های مسلح یمن نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پزشکان آمریکایی حاضر در غزه در نامه‌ای به جو بایدن گفتند که نمی‌توانند درباره آنچه که در غزه دیدند و این نسل‌کشی صهیونیست‌ها سکوت کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر هند، همسایه شرقی خود را به جنگ طلبی متهم کرد و گفت اسلام آباد آماده مقابله با اقدامات تهاجمی دهلی‌نو است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است