سیاسی 03:14 - 17 اردیبهشت 1400
سفیر ایران در مسقط خبر داد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ ایرانی در این کشور، در زندان یا بازداشت موقت بسر می برند، از عفو ۴۶ نفر از این تعداد به مناسبت عید سعید فطر از سوی سلطان این کشور خبر داد.

عفو ۴۶ زندانی ایرانی در عمان به مناسبت عید فطر

به گزارش ایسنا، علی نجفی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۶۶ نفر از زندانیان ایرانی، مشمول عفو واقع شدند.   

این دیپلمات ایرانی خاطر نشان ساخت: جرم بیشتر زندانیان ایرانی، قاچاق مواد مخدر و ورود غیرقانونی می باشد که این جرائم در عمان، مجازات سنگین از قبیل حبس طولانی مدت و اخراج از کشور دارد.

سفیر کشورمان ضمن تشکر از رأفت و مرحمت سلطان عمان، اظهار کرد : اخیرا از مسئولان ذیربط این کشور درخواست کردیم که در صورت امکان، زندانیانی که شاکی خصوصی ندارند،  آزاد شوند و امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری وضعیت ایرانیان مقیم در عمان، بصورت جدی در دستور کار سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در این راستا در ماههای آغازین مسئولیتم در  سفارت جمهوری اسلامی ایران، از زندان مرکزی عمان موسوم به زندان «سمائل» بازدید و با زندانیان ایرانی دیدار و گفتگو نمودم و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفتم.

نجفی ضمن تاکید بر ضرورت تمهید چارچوب های حقوقی لازم جهت ارائه تسهیلات کنسولی به اتباع دو کشور، اشاره کرد که متاسفانه تاکنون اسناد پایه کنسولی از قبیل موافقتنامه های معاضدت قضایی، استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دوکشور به امضا نرسیده است و هم اکنون نهایی کردن و امضای این اسناد، بصورت جدی در دستور کار پیگیری سفارت قرار دارد.

سفیر ایران در عمان، ضرورت تشدید ساز و کارهای پیشگیرانه از سوی ارگان های ذیربط مرزی کشورمان برای جلوگیری از  ارتکاب جرائم فوق الذکر توسط معدودی از افراد خاطی را مورد تاکید قرار داد و هشدار داد که ارتکاب این جرائم، مجازات سنگین و سختی را در عمان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام


11055451
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است