استانی 13:51 - 27 مهر 1400
حاج منوچهری:
ایسنا/مرکزی معاون توسعه منابع انسانی سازمان پزشکی قانونی گفت: ۵۳ درصد پست های سازمان پزشک قانونی بلاتصدی است که این مسئله نشان می‌دهد کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد.

۵۳ درصد پست های پزشکی قانونی خالی است

رضا حاج منوچهری روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان مرکزی اظهار کرد: در سازمان پزشکی قانونی اکثر ارباب رجوع ها دردمند هستند و قریب به ۹۰ درصد مراجعات مربوط به معاینات مختلف،  ۸ درصد در حوزه تشریح و حدود دو درصد مربوط به حوزه کمیسیون است که در این شرایط باید با روی گشوده با این افراد برخورد شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴ هزار نفر پرسنل در سازمان پزشکی قانونی سراسر کشور وجود دارد که ۱۱۰۰ نفر آنها پزشکان در حوزه های مختلف عمومی و متخصصین و... هستند که با سازمان همکاری دارد. ۸۰ درصد پرسنل دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ۵۳ درصد پست های سازمان بلاتصدی است که نشان می‌دهد کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: از سال گذشته چندین آزمون در این حوزه برگزار شد، اما در حال حاضر مشکل اصلی، صعوبت کار و نبود انگیزش برای نگهداری نیروی انسانی است و در این زمینه مطالبه‌گری به حق از سوی پرسنل وجود دارد. در استان مرکزی که نزدیک مرکز کشور است در آزمون سال گذشته چندین پست پزشک خالی ماند که البته این شرایط در سایر استان ها نیز وجود دارد.

حاج منوچهری بیان کرد: آگاه به سختی کار هستیم و وظیفه خود می دانیم با توجه به وظیفه ذاتی تلاش کنیم بیش ازپیش شرایط را بهبود بخشیم. در ردیف درآمد هزینه سازمان تاکنون۱۴.۷درصد تخصیص صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه ابنیه در حال حاضر علیرغم تلاش های صورت گرفته ۳۹۲ هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی در کشور برای سازمان وجود دارد و از فضاهای موجود نیز ۵۰ درصد نیاز به تعمیرات دارند.

حاج منوچهری با اشاره به حوزه تجهیزات ادامه داد: با توجه به اینکه پزشکان در ازمایشگاه های سازمان با دستگاه های هایتک سروکار دارند تجهیزات اهمیت بالایی دارد ولی از سال گذشته تاکنون قیمت دستگاه ها افزایش چندبرابری داشته است.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به مناسبت های پیش رو از جمله هفته وحدت، مبعث پیامبر و ولادت امام صادق(ع) تصریح کرد: خداوند آخرین نسخه سعادت بشری را بر پیامبر اسلام نازل فرمود و ایام پیش رو فرصت مناسبی است که زندگی فردی خود را بررسی کنیم که تا چه حد با زندگی و سیره اولیا تطابق دارد.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی اضافه کرد: سند تحول قضایی سبب جلب اعتماد عمومی و افزایش رضایتمندی می شود که این سند در استان به جد مورد توجه است.

وی اضافه کرد: پزشک قانونی نیز وظیفه خطیر و گره گشایی دارد که باید به درستی این وظیفه اجرا شود و ظرفیت های آن به نمایش درآید.

انتهای پیام


11279186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است