اقتصادی 14:07 - 29 دی 1400
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یکی از مشکلات اصناف در سال‌های اخیر برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در بازه زمانی کاری اصناف بود که کاهش کیفیت برگزاری این نمایشگاه‌ها و نارضایتی مکرر اصناف و مردم از آن‌ها باعث شد از سال گذشته با برگزاری فروش‌های فوق‌العاده به جای نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا موافقت شود.

نمایشگاه عرضه مستقیم برای اصناف مشکل‌ساز بود

به گزارش ایسنا، سعید ممبینی در نشست بررسی برگزاری دومین جشنواره فروش فوق‌العاده "نمایشگاهی به وسعت ایران" با اشاره به خسارات وارد شده به اصناف در دوره شیوع کرونا، گفت: در سال گذشته برگزاری نمایشگاه به وسعت ایران در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بازدهی مطلوب، رضایت و آرامش در بازار را به دنبال داشت. بنابراین امسال نیز برگزاری جشنواره فروش فوق‌العاده با وسعت و گستردگی بیشتر نسبت به سال گذشته در دستور کار اتحادیه‌های صنفی منتخب سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در شرایط رکود بازار باید تلاش کنیم این طرح از جذابیت و تنوع بالایی برخوردار باشد و قیمت‌ها نیز با حداقل سود عرضه و موجب استقبال و همین‌طور ایجاد انگیزه برای خرید مردم شود در این صورت مصرف‌کننده نیز شاهد تفاوت عرضه کالا در واحدهای صنفی منتخب خواهد بود.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه امیدوار است سطح مشارکت واحدهای صنفی سراسر کشور در اجرای طرح نمایشگاهی به وسعت ایران بالا برود، افزود: اگر شرایط اقتصادی و نرخ ارز در کشور متعادل شود و تثبیت بیشتری پیدا کند شرایط بهتری بر اقتصاد بازار حاکم خواهد شد و در روزهای آینده شاهد اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در دو سال اخیر اقتصاد تمامی کشورها تحت تأثیر کرونا آسیب زیادی دیدند و در کشورمان اصناف بیش از سایر بخش‌ها متحمل خسارت شدند.

دومین جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» با حمایت وزارت صمت و با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی از اول بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. بر اساس جزئیات منتشر شده از این طرح، امسال کالاها و خدمات دارای اولویت برای شرکت در این طرح شامل پوشاک، کیف و کفش و محصولات چرمی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه قالیشویی و لوازم خانگی است. البته مشارکت سایر رسته‌های صنفی با رعایت شرایط دستورالعمل جشنواره فروش فوق العاده نوروزی بلامانع است.

انتهای پیام


11417386
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است