استانی 10:52 - 08 خرداد 1402

آغاز توزیع سه میلیون جلد کتاب در کشور با اولویت سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کریمی صارمی صبح امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان که با حضور جمعی از مسئولان استان و اعضای این اداره کل برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای مرزبانی استان که در روزهای اخیر به شهادت رسیدند، به توزیع سه میلیون جلد کتاب در در مراکز فرهنگی‌هنری کشور اشاره و افزود: به حرمت خون این شهیدان که مردانه ایستادند تا آسیبی به میهن نرسد، آغاز توزیع کتاب‌ها از سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر روزی تمام کودکان این سرزمین، عضو کانون شوند، در آینده‌ای نه چندان دور، هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت زیرا با وجود فعالیت‌های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهره‌گیری از مربیان متخصص، آنان سیر مطالعاتی داشته و ادبیات را شناخته و با هنرهای هفت‌گانه آشنا هستند به همین دلیل می‌توان با اطمینان، امور را به آنان سپرد.

وی «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» را پل ارتباطی خانواده و مدرسه خواند که می‌تواند جریان بزرگی در کشور به وجود بیاورد و از همین رو امسال را سال عضوگیری در کانون نامید و از حاضران خواست آغازگر این حرکت باشند و با عضو کردن فرزندان خود کانون را در ایجاد این جریان، در حوزه گسترش مخاطب، یاری کنند.

کریمی صارمی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به الگو بودن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در سطح کشور، دستیابی به این جایگاه را تنها به دلیل مسائل سخت‌افزاری ندانست بلکه وجود مربیان و کارشناسانی دانست که با تلاش و برنامه‌ریزی، این امر را محقق کرده‌اند.

مسئولان باید کاملاً کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بشناسند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت کار در کانون گفت: مسئولان باید کاملاً کانون را بشناسند زیرا جنس کار در این مجموعه با دیگر مسئولیت‌ها متفاوت است.

عباسعلی ارجمندی سپس با اشاره به تأثیرگذاری کانون خواستار نگاه جدی‌تر مسئولان به کانون شد و اظهار: کانون تابلوی رنگارنگی است که کودکان و نوجوانان با سلیقه‌های گوناگون در آن حضور دارند و ما برای موفقیت نیازمندیم که برای همه آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

شایان ذکر است در پایان، «کریمی صارمی» از «معصومه هادی»، به سبب شش سال فعالیت در کانون استان تکریم و با اهدای حکم «حامد علامتی»، مدیرعامل کانون، «محمدرضا سالاری» به سمت مدیرکل کانون استان منصوب شد.

شایان ذکر است «محمدرضا سالاری» مدیر کل جدید، پیش از این رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی سیستان و بلوچستان بوده است.


11902587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است