استانی 00:05 - 09 تیر 1401

دولت ۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرین اختصاص داد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا تقی پور شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: خیرین سال‌ها است که در حوزه مدرسه سازی کمک حال سازمان نوسازی مدارس هستند.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که در حوزه خیرین داریم، بحث تعهداتی است که دولت باید انجام دهد چون خیرین از ۳۰ الی ۵۰ درصد مشارکت می‌کنند البته خیرینی نیز هستند که تمام فرایند پروژه مدرسه سازی را انجام می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی گفت: ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و خیرین کمک حال تکمیل پروژه‌ها بودند تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و در اولویت ساخت قرار بگیرند.

تقی پور تاکید کرد: دولت ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فقط برای تکمیل پروژه‌های خیرین اختصاص داده است که سعی بر این است در بازده زمانی کوتاه و طی نامه‌ای توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی که در خصوص ترک فعل‌های انجام شده بررسی و ارزیابی‌ها صورت گیرد تا شاهد آن نباشیم که هرگونه مجوزی برای اینگونه انبوه سازان و شهرک سازی صادر نشود و بر اساس استانداردهای آموزشی باشند.

وی افزود: مدارس ناایمن به این معنی نیست که مدرسه ناایمن تخریب شود، بلکه ایمنی دارای شاخصه‌هایی است و اگر هم بگویم که تمامی مدارس هم ایمن هستند یک حرف و ادعا است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی ابراز داشت: مدارس ناایمن مربوط به مدارس ساخته شده در سال‌های گذشته است.

تقی پور یاد آورشد: مدارس در حال ساخت امروزی از با کیفیت‌ترین سازه‌ها در ایران است و ما مشکل عدم ایمنی نداریم.

وی با بیان اینکه مدارس فرسوده نیز تفکیک بندی و طبقه بندی شود، افزود: نوسازی‌ها انجام می‌شود، چرا که ایمنی مدرسه و جان دانش‌آموزان خط قرمز سازمان نوسازی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی گفت: پروژه‌هایی در دست اجرا برای معلولین و دانش آموزان با نیاز ویژه داریم و رای دانش‌آموزانی که بهبود یافته و به مدارس عادی برای ادامه تحصیل می‌روند نیز موارد مناسب سازی را در مدارس عادی در نظر می‌گیریم.

تقی پور افزود: آمار استان زنجان در تکمیل نوسازی مدارس راضی کننده برای مجموعه استان و کشور است، اما با این اوصاف با سرانه مطلوب فاصله دارد.

وی تصریح کرد: آمار سرانه آموزشی در استان زنجان ۶.۲ است و از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی ادامه داد: با توجه به پروژه‌های خوب در دست اجرا در استان امیدواریم کمبود سرانه آموزشی، پرورشی و ورزشی در این استان به عدد مطلوب برسد.


11609697
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است