بین‌الملل 18:08 - 20 مرداد 1401

ادامه حریق در جنگل های فرانسه/ ۵ کشور نیروی کمکی می‌فرستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز امروز پنجشنبه تصاویری از ادامه آتش‌ سوزی در غرب فرانسه را پخش و در این باره اعلام کرد: ۵ کشور اروپایی برای اطفای حریق به فرانسه نیروی کمکی فرستاده اند.



امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز از «همبستگی» کشورهای آلمان، یونان، لهستان، اتریش و رومانی برای مهار این آتش‌ سوزی تشکر کرد.

به گفته مقامات فرانسه نزدیک به ۶۸۰۰ هکتار از جنگل‌ های منطقه «ژیروند» تا صبح امروز پنجشنبه در شعله‌ های آتش سوخته اند.

این در حالی است که نزدیک به ۱۱۰۰ مامور آتش‌نشانی برای مهار حریق تلاش می‌ کنند. از شرایط نامساعد جوی از جمله دمای بالای هوا، وزش باد و عدم بارش باران طی هفته‌ های گذشته به عنوان دلیل اصلی گسترش سریع آتش‌ سوزی در غرب فرانسه یاد می‌ شود.

گفتنی است که کریستف بیشوف وزیر اصلاحات محیط زیستی فرانسه هم پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۱۰۰ شهر در فرانسه به دلیل خشکسالی که در این کشور رخ داده است، آب آشامیدنی ندارند.

بیشوف در برنامه تلویزیونی BFMTV گفت: امروز در بیش از ۱۰۰ شهر فرانسه آب آشامیدنی وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تشدید محدودیت ها در زمینه استفاده از منابع آبی ، افزود: آب آشامیدنی با استفاده از کامیون به این شهرها تحویل داده می شود، چون در لوله ها آب آشامیدنی وجود ندارد.

موج سوم گرما از اول ماه آگوست جاری فرانسه را فرا گرفته است. همچنین سطح نارنجی آب و هوایی که نشان از گرمای شدید دارد در ۵ منطقه از کشور فرانسه اعلام شد. دمای هوا در جنوب غرب کشور این روزها به ۴۰ درجه بالای صفر رسیده است.

پیش از این نیز، دولت فرانسه اعلام کرده بود که به دلیل موج شدید گرما و خشکسالی محدودیت هایی را برای استفاده از آب اعمال می کند.


11651335
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است