اقتصادی 15:07 - 09 فروردین 1403
معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیاز‌های ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.


12042544
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هنوز امکانات و ماشین آلات تخصصی در مرز شمتیغ و ایستگاه راه آهن روزنک کامل نیست وتشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن در حال انجام است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: ما با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم و از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی بازار سرمایه و از اجزای مهم اقتصاد کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر صنایع نساجی گفت: صادرات فرش ماشینی ۲۸۰ میلیون دلار بوده که یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی را به خود اختصاص داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز هشتم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۲ هزار و ۸۶۵ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تنظیم گر ایمنی خودرو در آمریکا، برای فراخوانی که خودروسازی تسلا سابقا برای ۲ میلیون خودرو با نقص فنی سیستم خودران اعلام کرده بود، پرونده باز می‌کند.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط، انتظار داریم شاخص کل بورس به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی با شرایط خاص هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: نصب علائم و تابلو‌های هشدار دهنده در زون‌های فرونشست زمینه ساز کاهش مخاطرات و ایجاد مشکلات برای رانندگان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است