استانی 12:09 - 12 بهمن 1401

رتبه دوم کشوری البرز در تحقق میزان اشتغال دانش بنیان

رامین ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال با هدف تحقق حداکثری منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولیدات دانش بنیان، طرح ایجاد واحد مجزای اداری به منظور تسهیل و تسریع در روند صدور مجوزهای صنعتی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اجرایی شد و در چارچوب وظایف تعریف شده برای این واحد پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای دانش بنیان و اشتغال آفرین در اولویت کاری همکاران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امسال در شاخص ایجاد واحدهای دانش بنیان نیز جایگاه سوم کشور از آن استان البرز بوده و شاهد رشد مناسب در این حوزه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: هم اکنون ۱۷۱ شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال در استان البرز فعالیت دارند ضمن آنکه ۹۳ واحد دیگر با اشتغالزایی ۶ هزاررو ۳۶۲ نفر جواز تأسیس دریافت کرده اند.

ربیعی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری واحدهای دارای مجوز تأسیس دانش بنیان این استان افزون بر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اعلام کرد: از مجموع شرکت‌های فعال دانش بنیان استان البرز، ۳۴ واحد دانش بنیان در شهرستان اشتهارد، ۲۳ واحد در شهرستان کرج، ۱۹ واحد در شهرستان ساوجبلاغ، ۱۴ واحد در شهرستان نظرآباد و سه واحد در شهرستان فردیس فعال هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز ادامه داد: از کل ۱۷۱ واحد دانش فعال این استان، هشت واحد در بخش فناوری زیستی، ۲۸ واحد در بخش دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ۴۱ واحد در زمینه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ۵۵ واحد در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، ۱۲ واحد در زمینه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۲۷ واحد در بخش برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار روند تولید را طی می‌کنند.


11801959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است