استانی 17:45 - 05 آذر 1401

ایستگاه گازران قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، ایستگاه گازران (شماره ۱۴) مترو تبریز افتتاح شد.

بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حمل‌ونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاش‌های مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسین‌ها و کارگران عملی شد. پیش‌تر ایستگاه لاله مطابق روزشمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود.

ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است. هزینه‌های کل ایستگاه با احتساب پله‌برقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است. این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و مجاورت با ساختمان‌های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.

پنج هزار تن میلگرد در این پروژه به کار رفته و ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب‌بندی اجرا شده است.

بیش از ۴۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاک برداری، پنج هزار متر مربع سنگ‌کاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشی‌کاری در این پروژه انجام شده است.

ایستگاه گازران (شماره ۱۴) متروی تبریز با سکوی جزیره‌ای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.


11748623
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است