اقتصادی 18:52 - 09 خرداد 1402

علت و راه حل لرزش و تکان خوردن‌های لباسشویی چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از بیشترین اختلالات و مشکلات در کارکرد ماشین لباسشویی، لرزش و صدای لباسشویی است. این مشکل در انواع ماشین لباسشویی پیش می‌آید و می‌توان گفت که دلیل لرزش و صدای لباسشویی برای همه ماشین‌های لباسشویی از هر برندی یکسان است.

درست است که برای رفع اشکالات ماشین لباسشویی باید به تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه نمود؛ اما خوب است که درباره دلایل ان بدانید تا با آگاهی بیشتر دلایل جزئی را خودتان در خانه برطرف نمائید. در این مطلب به دلایل تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌پردازیم. همراه ما باشید!

چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟

همان طور که در پاراگراف پیشین هم اشاره شد، علت لرزش و صدای ماشین لباسشویی برای هر برندی از این دستگاه، یکی است.

بیشتر ماشین‌های لباسشویی که کهنه شده است و چند سال از عمر آن گذشته است نیز دچار این مشکل می‌شوند.

قابل ذکر است که در بیشتر موارد لرزش ماشین لباسشویی در کارکرد و عملکرد کلی دستگاه نمی‌تواند تأثیر منفی و بدی بگذارد؛ اما ایجاد صدا و لرزش ماشین لباسشویی باعث آلودگی صوتی و از بین بردن آرامش خانه می‌شود. حتماً شما هم برای یکبار شده با این وضعیت آزار دهنده روبرو شده آید. پس بهتر است با بروز این مشکل درصدد رفع آن برآیید.

از کارهای مؤثر برای کاهش لرزش و صدای لباسشویی می‌توان به قرار دادن صحیح لباس در ماشین لباسشویی اشاره داشت. بهتر است که لباس‌ها را به صورت گلوله و توپی وارد ماشین لباسشویی نکنید و به استاندارد وزنی ماشین لباسشویی توجه نمائید تا در اثر وزن سنگین لباس، لرزش و صدا در دستگاه ایجاد نشود. اگر دستگاه لباسشویی شما ایراد فنی داشته باشد باید از تعمیرکار زبده کمک بخواهید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از معمول‌ترین و رایج‌ترین علل تکان خوردن شدید ماشین لباسشویی و ایجاد صدا در ماشین لباسشویی تراز نبودن دستگاه است. اگر دستگاه لباسشویی شما تنظیم درست و اصولی نداشته باشد و پایه‌ها تراز نشده باشند در بیشتر مواقع لرزش و صدای ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن و آبگیری لباس‌ها ایجاد می‌شود.

برای رفع تراز نبودن ماشین لباسشویی می‌توانید از دستگاه تراز مهندسی استفاده کنید. اگر که این وسیله را در اختیار دارید می‌توانید تراز را روی ماشین لباسشویی قرار دهید و پایه‌های زیرین دستگاه را تنظیم کنید طوری که محور افقی و عمودی آن را باید به صورت اصولی و کامل تنظیم نمایید. در این صورت لرزش ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن و آبگیری لباس‌ها رفع می‌شود می‌توانید از تخته‌های سه لایه نیز استفاده نمایید.

چوب و مصنوعات چوبی برای کاهش لرزش و ایجاد ثبات در ماشین لباسشویی تاثیر بسیار مثبت و خوبی دارند.

وجود مشکل در پایه‌های ماشین لباسشویی می‌تواند عامل اصلی بروز لرزش در آن باشد. برای جلوگیری از این مشکل، باید پایه‌های ماشین را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر کرد.

از دیگر راه‌ها برای رفع لرزش و تراز نبودن ماشین لباسشویی، استفاده از کفپوش در زیر دستگاه است. با قرار دادن یک کفپوش زیر دستگاه، می‌توان تا حد زیادی از لرزش و صدای ماشین لباسشویی کاست. می‌توانید از این روش ساده برای رفع مشکل استفاده نمایید.

درست که ما راه‌های زیادی را برای کاهش صدا و لرزش ماشین لباسشویی بیان کردیم اما درست ترین راه، تراز کردن ماشین لباسشویی به صورت اصولی است تا در اثر لرزش‌ها، مشکلات فنی و خرابی در قطعات آن ایجاد نشود.

توجه نکردن به ظرفیت دستگاه و توزیع نامناسب وزن لباس‌ها

عدم توزیع درست وزن لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی، می‌تواند عامل اصلی بروز لرزش در آن باشد. برای جلوگیری از این مشکل، باید لباس‌ها را به صورت یکنواخت در داخل ماشین قرار داد و تلاش کرد تا وزن آن‌ها به یک شکل منظم توزیع شود.

اگر حوله یا پتوی بزرگ و یک کفش کتانی را در داخل لباسشویی قرار می‌دهید، ترجیحاً تنها نباشد و باید چیزهای کوچکی مانند چند چیز کوچک و یا چند لباس کوچک نیز در مخزن لباسشویی قرار دهید؛ تا تعادل در لباسشویی در هنگام چرخش فراهم گردد.

استفاده از دو یا سه عدد توپ هفت سنگ دایره‌ای شکل زرد رنگ می‌تواند تعادل در ماشین لباسشویی را ایجاد کند تا در هنگام کار کردن تکان نخورد.

سرعت بالای لباسشویی در هنگام شست و شو

استفاده از سرعت بالا در حین شستشو، می‌تواند عامل اصلی بروز لرزش در ماشین لباسشویی باشد. برای جلوگیری از این مشکل، باید سرعت شستشو را به حداکثر مقدار مناسب کاهش داد و به صورت دقیق‌تر تنظیم کرد.

عدم تعادل در توزیع آب در داخل ماشین لباسشویی

عدم تعادل در توزیع آب در داخل ماشین لباسشویی، می‌تواند به دلیل وجود خرابی در سیستم آبدهی یا توزیع آب نامتعادل در داخل آن باشد. برای جلوگیری از این مشکل، باید سیستم آبدهی را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر کرد و همچنین توزیع آب را به صورت یکنواخت در داخل آن تنظیم کرد. برای تعمیر سیستم آبدهی ماشین لباسشویی باید از مراکز معتبر و باتجربه کمک بخواهید.

خرابی و فرسودگی در کمک فنر ضد صدا و لرزش در ماشین لباسشویی

از دلایل پرتکرار و رایج در ایجاد صدا در ماشین لباسشویی و لرزش آن، متعادل نبودن وزن لباس درون دستگاه می‌باشد. یک مثال ساده می‌تواند این مشکل را برای شما بیشتر تفهیم کند. اگر یک حوله‌ای بزرگ یا پتو را در مخزن دستگاه ماشین لباسشویی قرار دهید در آبگیری وزن بسیار زیادی پیدا می‌کند و به یک طرف دیگر دستگاه میچسبد. در این حالت ماشین لباسشویی دچار لرزش می‌شود؛ زیرا با حالتی مشابه با لگد زدن مواجه خواهد شد. تکان‌های عجیب می‌خورد و ماشین لباسشویی شروع به حرکت کردن می‌کند. برای رفع این مشکل باید به تعادل وزنی لباس در لباسشویی توجه کافی را داشته باشید.

تراز نبودن و تنظیم نبودن پایه‌های زیرین ماشین لباسشویی

علت و راه حل لرزش و تکان خوردن‌های لباسشویی چیست؟

از دلایل عمده در ایجاد لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی تنظیم نبودن پایه‌های زیر این دستگاه می‌باشد. تقریباً همه دستگاه‌های ماشین لباسشویی، در زیر دارای پایه هستند که ارتفاع از سطح زمین را مشخص می‌کنند.

در هنگام تنظیم کردن پایه‌ها از تراز مهندسی کمک بگیرید تا عمل تراز کردن به صورت اصولی انجام شود و لرزش دستگاه متوقف شود. با وجود لرزش دستگاه، آسیب زیادی به قطعات فنی و قسمت فنی ماشین لباسشویی شما وارد می‌شود.

خرابی و فرسودگی فنرهای دیگر دستگاه لباسشویی

فنرهای دیگری در ماشین لباسشویی جای دارند که برای ثابت نگه داشتن دستگاه استفاده می‌شوند. اگر خرابی و فرسودگی در فنرهای دیگر ماشین لباسشویی ایجاد شود، تکان‌های شدید ماشین لباسشویی را شاهد خواهید بود.

پس از گذشت زمان این فنرها آسیب دیده و خراب می‌شوند. پس یقیناً نیاز به تعویض و تعمیر خواهند داشت.

بهتر است که از متخصص و کارشناس برای تعمیر و تعویض فنرهای ماشین لباسشویی کمک بخواهید تا فنرها را به خوبی مورد بررسی قرار داده و عیب و ایراد آن را تشخیص دهد.

در دستگاه‌های ماشین لباسشویی اتوماتیک برای جلوگیری از لرزش و تکان خوردن‌های دستگاه تعدادی فنر قرار گرفته است. اگر از محصولات استاندارد و باکیفیت استفاده شود، معمولاً پس از گذشت ۵ تا ۷ سال فرسودگی کمک فنر ایجاد می‌شود.

باید برای تعویض و تعمیر کمک فنرهای لباسشویی اقدام نمایید. برای تعمیر و تعویض کمک فنرهای لباسشویی از تعمیر کارهای حرفه‌ای و کارشناسان زبده کمک بخواهید.

فنرها در قسمت پشتی و درون ماشین لباسشویی قرار گرفته است که اگر دچار خرابی و فرسودگی شود باعث لرزش و تکان خوردن‌های شدید ماشین لباسشویی می‌شود بررسی فنی کمک فنرهای دستگاه، نیاز به تخصص دارد.

کمک فنر باید تعمیر درست و اصولی داشته باشد و در جای درست خود قرار گیرد در غیر این صورت پس از گذشته زمان، خرابی در کمک فنر ایجاد می‌شود و مجبور به پرداخت هزینه مجدد تعمیر و تعویض خواهید بود.

وجود مشکل در قطعات داخلی ماشین لباسشویی

وجود خرابی در قطعات داخلی ماشین لباسشویی، می‌تواند عامل اصلی بروز لرزش در آن باشد. برای جلوگیری از این مشکل، باید قطعات داخلی ماشین را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر کرد. باید ماشین را به صورت دوره‌ای بررسی کرده و قطعات خراب را تعمیر کرد.

تخلیه غیراصولی مخزن لباسشویی

تخلیه نادرست آب مخزن لباسشویی باعث ایجاد لرزش و صدای لباسشویی می‌شود. آبی که داخل دستگاه است، وزن زیادی دارد و اگر تخلیه آن درست انجام نشود باعث لرزش می‌شود. معمولاً تخلیه غیراصولی مخزن لباسشویی در اثر وجود ایرادی فنی است که باید توسط تعمیرکار رفع گردد.

تعمیر ماشین لباسشویی

علت و راه حل لرزش و تکان خوردن‌های لباسشویی چیست؟

اگر ماشین لباسشویی شما دچار مشکلاتی چون، ایجاد لرزش و صدا، تخلیه غیراصولی مخزن لباسشویی و وجود مشکل در قطعات داخلی ماشین لباسشویی و موارد دیگری شد، نگران نباشید می‌توانید درخواست خدمات تعمیر ماشین لباسشویی را در سایت کاردون در کمترین زمان ثبت نمایید. کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای در اسرع وقت در محل مورد نظر حاضر شده و دستگاه را بررسی می‌کنند. برای ثبت سفارش تعمیر ماشین لباسشویی به این لینک مراجعه کنید:

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11904096
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام مسئولان، طرح کهربا(طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی)در شش بانک عملیانی شده که عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پی...
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است