استانی 21:09 - 07 فروردین 1402

احداث چند تقاطع غیرهم‌سطح و مسیر جایگزین در نقاط پرحادثه کرمانشاه

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند تقاطع غیر هم‌سطح و مسیر جایگزین در مقاطع پرحادثه و خطرناک استان کرمانشاه به عنوان بخشی از اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

وی افزود: در دهه فجر تعداد یک هزار و ۷۴۱ واحد مسکونی باقی مانده از پروژه مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده که بیش از یک هزار واحد آن در شهر کرمانشاه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: تونل گردنه سیاه طاهر حد فاصل شهرستان‌های جوانرود به ثلاث باباجانی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه که مدت‌ها به دلیل مشکلات مالی تعطیل بود با پیگیری و رایزنی‌های فراوان و اخذ اعتبارات از وزارت راه و شهرسازی و دریافت وام بانکی از محل ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و با پرداخت بخش اعظم مطالبات پیمانکار پروژه مجدد فعال شد و هم‌اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی امیدواریم در اواخر نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

آهکی بیان کرد: طول تونل سیاه طاهر یک هزار و ۸۰ متر است که ۱.۵ کیلومتر، گردنه‌ای بسیار حساس و دارای ۳۲ قوس خطرناک افقی و شش عدد قوس قائم است و ترکیب آن مقطع بسیار پرخطری را ایجاد کرده را از مسیر حذف یا به عبارتی جمعاً ۲.۵ کیلومتر مقطع پر خطر را با تکمیل و بهره‌برداری از این تونل حذف خواهیم کرد و مسیر تردد خودروها ایمن می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف ایمن‌سازی مسیر زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی اقدام به ساخت تقاطع غیرهم‌سطح حبیوند و مسیر ۱.۵ کیلومتری جایگزین مقطع خطرناک واریانت به حبیوند در نزدیکی سرپل ذهاب کردیم که این دو مقطع در ایمن‌سازی مسیر تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی و تسهیل در تردد خودروها تقاطع غیرهم‌سطح زنگی-هلشی در محور کرمانشاه به هلشی در سالروز فتح خرمشهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


11849606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است