استانی 17:48 - 08 خرداد 1402

بلاتکلیفی بزرگترین زیرساخت فرهنگی زیبنده کرمانشاه نیست

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز نشست بررسی وضعیت تأمین اعتبار پروژه نیمه کاره ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه با حضور موثرین این حوزه و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های عمرانی کتابخانه های عمومی اظهار کرد: ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۱ هزار مترمربع و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مسئله بلاتکلیف بودن بزرگترین زیرساخت فرهنگی استان زیبنده کرمانشاه نیست، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، کرمانشاه را «سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی» معرفی کرده است و باید بیش از این به مسائل فرهنگی استان کرمانشاه توجه شود.

وی در خصوص وضعیت پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: یکی از مطالبات فرهنگی مردم استان، تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون به طول انجامیده است. اکنون به خاطر تأخیر در تکمیل پروژه حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای به اتمام رسیدن ساختمان کتابخانه مرکزی پول نیاز است که اگر امسال اعتبار آن در نظر گرفته نشود قطعاً دولت باید بیش از این هزینه کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: کتابخانه مرکزی کرمانشاه در پنج طبقه و ۱۱ هزار مترمربع زیربنا سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی و تا سال ۱۳۹۱ حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شد، اما به دلیل نبود اعتبارات لازم، پروژه متوقف شد و سال ۱۳۹۶ با تزریق اعتبار، پروژه را از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؛ اما روند آن باز هم متوقف شد، که اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: این پروژه در ابتدا هفت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع بود، اما در ادامه به دلیل کمبود اعتبار به پنج طبقه و با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع کاهش یافت. تاکنون از محل اعتبارات استانی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه پیگیری اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و پیگیری‌های لازم این اداره کل مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع به کار آن در نظر گرفته شد که تخصیص آن قرار است طی ۳ سال محقق شود.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه ۴۰ درصد اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه استانی و ۶۰ درصد آن از اعتبارات ملی است، گفت: ساخت کتابخانه مرکزی جزو ضرورت‌های کلانشهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه در صورت افتتاح این کتابخانه مخازن آن ظرفیت نگهداری بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد بیان کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی هر شهر و یکی از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌رود همچنین تعداد ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه مرکزی ارائه می‌گردد که مردم کرمانشاه از آن خدمات فرهنگی بی نصیب هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه‌ گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از استان‌های پر جمعیت و فرهنگی کشور است چرا باید بعد از استان‌های ایلام، کردستان، همدان، و لرستان صاحب کتابخانه مرکزی شود لذا توسعه فرهنگی با زیرساخت‌های فرهنگی امکان پذیر است. ‌


11903076
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است