سیاسی 11:04 - 10 فروردین 1403
زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.

قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد

مصطفی زمانیان در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: در این دوره از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مهمترین پروژه‌ای که بر آن تمرکز کرده‌ایم امید و اعتماد است. این مساله، مهمترین مسأله‌ای است که ریشه مسائل مختلف است و واقعا ضعف ما در امید آفرینی و اعتماد آفرینی است.

وی ادامه داد: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد. امسال هم در بیانات نوروزی رهبری معظم انقلاب دیدیم که فرمودند ما در ایجاد اتحاد ملی دچار غفلت شده ایم.

زمانیان ادامه داد: وقتی از مشارکت مردمی صحبت می‌کنیم باید پیش شرط‌های آن فراهم شده باشد. با نگاه واقع بینانه‌ای بررسی کنید که برنامه‌های قرآنی چند درصد از جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد. ما باید ببینیم بند قلب و دل افرادی که در انتخابات مشارکت نکردند را چطور می‌توانیم مجدد گره بزنیم؟ قطعا با استفاده از ظرفیت قرآن می‌توان چنین کاری را انتظار داشت.

رئیس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: آنگاه که جریان فعالیت‌های قرآنی را با نوآوری گره بزنیم، شاهد حضور طیف گسترده تری از جامعه به عنوان مخاطب قرآنی هستیم بود. به عنوان مثال به همت حجت الاسلام قمی استارتاپ‌های اربعین را دور هم جمع کردیم و بیش از یکصد استاراپ آمادگی خود را برای حل مسایل اربعینی اعلام کردند.

وی با تاکید بر اینکه حتی محفل قرآنی امام حسنی‌ها هم که با آن عظمت در ورزشگاه آزادی برگزار شد، باز هم جشن خود جامعه قرآنی محسوب می‌شود، افزود: به این موضوع باید دقت کرد و باید سفره خوش سیمای فعالیت‌های قرآنی را متنوع کنیم تا همه گروه‌های جامعه از برنامه‌های آن بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: توسعه فعالیت‌ها و محصولات قرآنی نیازمند به ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است. جریان توسعه فعالیت‌های قرآنی زمانی می‌تواند کارآمدی مضاعف داشته باشد که نسبت خودش را با مسائل اولویت دار کشور مشخص کند.

وی در پایان گفت: قرآن کریم ظرفیت امید آفرینی را در سطح جامعه دارد و امیدوارم توسعه و تنوع امور قرآنی با تمرکز بر نظام مسائل اولویت دار کشور به افزایش و علقه و اعتماد عمومی به نظام و انقلاب کمک کند.


12042731
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط نازنین‌فاطمه عیدیان را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه، گفت: در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ در اطلاعیه‌ای برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است