بین‌الملل 18:31 - 08 تیر 1401
وزیر امور خارجه بحرین با تکرار ادعاهای همیشگی منامه علیه ایران، تهران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد.

اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین، عصر امروز (چهارشنبه)، با «سامح شکری» همتای مصری خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در منامه حضور پیدا کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، وزیر امور خارجه بحرین در این کنفرانس اظهار داشت: «گفت‌و‌گوهای پادشاه کشور با رئیس‌جمهور مصر بر عمق روابط دوجانبه و توسعه آن متمرکز بود.»

الزیانی در ادامه با تکرار ادعاهای همیشگی منامه، ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد و گفت: «ما با طرف مصری مداخله ایران در امور [کشورهای] عربی و تهدید دریانوردی را مورد بررسی قرار دادیم.»

طبق گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه بحرین در بخش دیگری همچنین بیان کرد: «ما از ایران می‌خواهیم که اصول حسن همجواری پایبند باشد.»

 عبداللطیف بن راشد الزیانی اضافه کرد: «ما از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز در لیبی حمایت می‌کنیم. به دنبال دست‌یابی به نتایج در اجلاس آتی عربستان سعودی هستیم.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که «منتدی البحرین لحقوق الانسان» (مجمع حقوق بشر بحرین) اخیرا در صفحه توییتری خود خبر داد که تعدادی از شهروندان بحرینی که قصد سفر زیارتی به ایران را داشته‌اند توسط مأموران آل خلیفه از گذرگاه‌های بحرین یا دبی برگشت داده شدند.

این مرکز حقوق بشری در ادامه این اقدام را به علت تصمیم‌های غیرقانونی و اعلام نشده مقامات بحرینی و نقض آشکار آزادی‌های دینی و رفت و آمد دانست و تأکید کرد شهروندان بحرینی درباره دلیل منع سفر به اماکن دینی از جمله ایران خوستار پاسخگویی مقامات بحرینی هستند چراکه این موضوع هیچ منع رسمی ندارد. 

وزارت کشور بحرین در اواسط خردادماه سال جاری نیز در اتهام‌زنی تازه مدعی شده بود که دو گروه مرتبط با ایران، امنیت این کشور را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی این کشور «بنا» به نقل از وزارت کشور بحرین مدعی شده بود که «دو گروه تروریستی سرایا الاشتر و سرایا المختار» که مقر آنها در تهران است امنیت بحرین را هدف گرفته‌اند و «اقدامات تروریستی» در این کشور انجام داده‌اند.

انتهای پیام/


11609508
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب غزه، هشت نفر شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس، به سران اسرائیل هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ایتالیا از اجماع دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده اسراییل در سازمان ملل به درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل حمله کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صدراعظم آلمان بار دیگر خواستار خویشتن داری کشور‌های منطقه به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه قطر از تحت فشار قرار گرفتن کشورش از سوی طرف‌های خارجی پیرامون مذاکرات صلح انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ترکیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای کشاندن منطقه به جنگ کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تحت فشار قرار دادن تل آویو برای انجام تحقیقات جامع پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفارت ایران در لندن در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است