اقتصادی 08:08 - 16 بهمن 1401
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت قریب به دوهزار واحد مسکن روستایی احداث و به مناسبت دهه مبارک فجر تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در برنامه صف اول درخصوص عملکرد دولت در ۴۴ سالگی انقلاب؛ از دستاورد‌های سفر‌های استانی رئیس جمهور تا مولد سازی دارایی‌ها به پرسش ها در این خصوص پاسخ دادند.

مجری: یکی از چیز‌هایی که درباره مسئول دفتر‌ها معروف است، این است که مسئول دفتر‌ها سهم زیادی دارند و چه بسا به اندازه آن کسی که دفترش را اداره می‌کنند به اندازه خود او در کار تأثیر دارند. مسئول دفتر کسی است که اولویت‌های آن مدیر و مسئول را به او یادآوری می‌کند و گاهی بین نامه‌ها و موضوعات مختلف تشخیص می‌دهد که الآن کدام باید به مسئول مربوطه برسد. مسئول دفتر امین‌ترین کس به شخصی است که دفترش در اختیار آن مسئول است. ما امشب مسئول دفتر رئیس جمهور را به برنامه صف اول دعوت کردیم.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور: میلاد امیرمؤمنان حضرت علی (ع) و روز پدر را به همه پدر‌های بزرگوار و همچنین ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به مردم ایران به فجرآفرینان؛ کسانی که این انقلاب را در متابعت از امام عظیم الشأن راحل مان خلق کردند و آفریدند و به عزیزانی که از این انقلاب به عنوان میراث گرانقدر امام راحل عظیم الشأن مان پاسداری، حراست و حفاظت کردند این انقلاب را که امروز به یک درخت تنومند در جهان بشریت شده، تبریک عرض می‌کنم. انشاء الله بتوانیم ادامه دهندگان مکتب امیرمؤمنان حضرت علی (ع) و مکتب امام عظیم الشأن راحل مان که ادامه مکتب امیرالمؤمنین است باشیم و بتوانیم در عرصه خدمتگزاری برای مردم بسیار خوب و قدرشناس ایران اسلامی، خدمتگزارانی شایسته باشیم.

مجری: خبر خوشی دارید برای مردم؟

اسماعیلی: به مناسبت دهه مبارک فجر امروز رئیس جمهور در شهر پرند ۱۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل دادند و همانجا اعلام شد که این آغاز نهضت و فرآیند تحویل مسکن به متقاضیان است و از هفته آینده هر هفته ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان مسکن واگذار خواهد شد و تا قبل از پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود و علاوه بر آن پیش بینی شده که حدود صدهزار زمین به متقاضیان زمین؛ کسانی که آمادگی دارند با کمک دولت و گرفتن تسهیلات از دولت، خودشان زمین‌هایی که به آن‌ها اختصاص داده می‌شود مسکن اصطلاحاً یک طبقه یا ویلایی بسازند، این هم انجام می‌شود یعنی ما اولین خبر خوش ما این است که برنامه مسکن آقای رئیس جمهور به بهانه میلاد امیرالمؤمنین (ع) بعد از فرآیند‌هایی که برای احداث مسکن طی شده بود، از امروز شاهد تحویل این مسکن‌ها هستیم و این زنجیره ادامه خواهد داشت.

مجری: یعنی از حالا به بعد هفته‌ای ۱۰ هزار مسکن پیوسته ادامه خواهد داشت و هر هفته تحویل خواهیم داد.

اسماعیلی: الآن تا پایان سال این برنامه ریزی انجام شده، علاوه بر آن در ارتباط با واگذاری زمین هم برنامه ریزی شده و این استمرارش برای سال ۱۴۰۲ امیدواریم که با شتاب بیشتری، اما آنجا حتماً برنامه به صورت هفتگی نخواهد بود، ممکن است این تبدیل شود به برنامه‌های ماهانه، اما در بسته‌های بزرگتر و ما بر اساس وعده‌ای که داده ایم که ان شاء الله با کمک دولت و البته با همراهی مردم و بخش‌های مختلف در ایران اسلامی مان مشکل مسکن مرتفع شود و کمبود‌هایی که در اثر قصور دولت‌های سابق انجام شده و به میزان مورد نیاز شهروندان مان مسکن ساخته نشده هم تعهد چهار میلیون مسکن، چهار ساله بتوانیم عملیاتی کنیم و بخشی از قصور دولت‌های سابق را هم جبران کنیم.

مجری: پراکندگی این مسکن‌هایی که تحویل داده شده در کشور از نظر جغرافیایی چطور است؟

اسماعیلی: ما مسکن‌هایی که تحویل داده شد امروز بخش عمده اش در شهر پرند بود بار هموطنان مان در تهران و پرند بالغ بر شش هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، اما قریب به دوهزار واحد مسکونی در روستا‌ها تحویل شده یعنی یک پراکندگی روستایی داشتیم در صد‌ها روستا که مسکن روستایی برای روستائیان مان احداث شده بود و این نهضت ادامه دارد؛ هم مسکن روستایی که حداقل سالی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در روستا‌ها به روستائیان تحویل می‌شود، علاوه بر آن، موضوع مسکن توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی برای محرومان بخش مسکن که حدود ۵۰۰ هزار مسکن برای محرومان ساخته می‌شود و در سایر نقاط کشور هم در شهر‌های کوچک و بزرگ ما این پراکندگی احداث مسکن را شاهد خواهیم بود.

مجری: به جز بحث مسکن، دو تا سه مورد دیگر هم جزو اولویت‌های برنامه‌های رئیس جمهور مطرح شده بود؛ بحث بهداشت و تثبیت قیمت کالا‌های اساسی و همین طور خودرو، برای این‌ها چه برنامه‌های مشخصی وجود دارد در سه تا چهار ماه آینده حداقل؟

اسماعیلی: ما در حوزه بهداشت بعد از توفیقاتی که این دولت به لطف خدای متعال و با کمک مردم و کادر درمان در مقابله با کرونا انجام داد و واقعاً این دوران بسیار سخت را توانستیم پشت سر بگذرانیم و در وضعیتی که روز‌هایی داشتیم ۷۰۰ نفر از هموطنان مان جان خود را از دست می‌دادند، امروز شاهد این هستیم که آمار تلفات مان در بسیاری از روز‌ها صفر است و برخی روز‌ها یک یا دو نفر از هموطنان مان جان خود را از دست می‌دهند در حالی که در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا ما در همین ایام ۵۰۰ نفر تلفات و کمتر و بیشتر را شاهد هستیم. بهداشت و درمان جزو اولویت‌های دولت بوده و سلامت مردم کاری را از اوایل دی ماه آغاز کردیم در ارتباط با پزشک خانواده و نظام ارجاع و به تعبیری رایگان نمودن درمان، امسال تا پایان سال این طرح در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر نظام ارجاع و پزشک خانواده و خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی ۱۰۰ درصد رایگان شده، یعنی قبلاً آنهایی که بیمه داشتند ۹۰ درصد را بیمه پرداخت می‌کرد و ۱۰ درصد را خود بیمار و کسانی که بیمه نداشتند بخش عمده و بلکه بتوانیم بگوییم تمام هزینه درمان را خودشان پرداخت می‌کردند و این برای آنها واقعاً مشقت بود. در این مسیر ابتدائاً حدود شش میلیون نفر از هموطنان مان که فاقد بیمه بودند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که دیگر ما افراد فاقد پوشش بیمه‌ای نداشته باشیم که اینها عمدتاً هم اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه ما بودند که از پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودند، ابتدائاً اینها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در گام بعدی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر مراجعه پزشک خانواده و همچنین خدمات بستری در بیمارستان‌ها برای آنها رایگان شد و از ماههای اول سال ۱۴۰۲ از اردیبهشت و خرداد ماه این طرح همگانی خواهد شد در کل کشور به گونه‌ای که افراد در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی البته از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده دیگر پرداختی را نخواهند داشت، این خدمت دیگری است که دولت به برکت این ایام ماه رجب و به برکت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شهروندان خوبمان ارائه می‌کند.

مجری: همین جا مشخص کنیم، چقدر از مردم هنوز بیمه درمان ندارند؟ آمار را دارید؟

اسماعیلی: امروز هیچ فردی فاقد بیمه نیست حتی اگر خودش هم نداند ما تمام افراد؛ آن شش میلیون نفری که اشاره کردم همان اشخاصی بودند که از طریق سامانه‌ها ما مطلع شدیم که پوشش بیمه‌ای ندارند، امروز عرض می‌کنیم که هر شهروند عزیز ما که فاقد پوشش بیمه‌ای باشد بداند که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی آیت الله رئیسی این افراد را تحت پوشش بیمه قرار داده، ممکن است که پیامک برای آنها ارسال نشده باشد، ممکن است از تلفن همراه استفاده نکنند، ممکن است که آشنایی و به لحاظ برخی از نقاط دور افتاده نسبت به تلفن همراه و سامانه‌های پیامکی نداشته باشند، اما بدانند همه اینها امروز تحت پوشش درمان هستند و ما با تدابیری که اتخاذ کردیم مدعی هستیم که اگر کسی هم به او اعلام نشده به پزشک خانواده و به بیمارستان دولتی مراجعه کند مشخصاتش را بدهد حتماً او را به عنوان فرد بیمه شده تحت درمان قرار می‌دهند و به هیچ عنوان نبایستی دغدغه درمان داشته باشد.


11805131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است